بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳
به نظر می‌رسد که امروز شاهد عرضه صف خرید برخی نماد‌های بزرگ باشیم.
کد خبر : ۲۱۸۱۷۷

پیش گشایش

به گزارش بورس نیوز، روز گذشته شاهد نوسانات قیمتی در گروه‌های مختلف بازار سرمایه بودیم. در حالی که گرو‌های فلزات اساسی، معدنی و پالایشگاهی با رشد قیمت‌ها و صف‌های خرید در شرکت‌های بزرگ این گروه‌ها همراه بودند، در برخی از نماد‌های گروه پتروشیمی وسرمایه گذاری‌های بزرگ این گروه شاهد روند منفی و بعضا تشکیل صف فروش بودیم. در سایر گروه‌ها نیز روند مشابهی را شاهد بودیم و در حالی که در برخی نماد‌ها صف فروش را شاهد بودیم در نماد‌های دیگر روند مثبت و صف خرید را می‌دیدیم.

ارزش معاملات به بیش از ۱۷۰ هزار میلیارد ریال رسید. نماد‌های "صبا"، "تاپیکو" و "وخارزم" بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

سیاست و اقتصاد کلان

در خبری از حوزه کلان اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی با تاکید براینکه سیاست‌های اعتباری معطوف به تولید است، اعلام کرد: علیرغم کاهش درآمد‌های نفتی تحت تاثیر تحریم‌های ظالمانه و کاهش شدید قیمت نفت، وضعیت ذخایر اسکناس ارزی مناسب و در تاریخ کشور بی سابقه بوده و برای تامین کالا‌های اساسی تمهیدات لازم پیش‌بینی شده و مشکلی وجود ندارد.

در خبری از بازار سرمایه، مدیر کانون سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان تهران ضمن برشمردن مزایای روش مدیریت غیرمستقیم سهام عدالت اعلام کرد: شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت ظرف ۴ ماه آینده وارد بورس می‌شوند. رئیس شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان گلستان گفت: در ابتدا قرار بود سهام ۶۰ شرکت به سهام عدالت اختصاص پیدا کند، اما در حال حاضر سهام ۴۹ شرکت در پرتفوی سهام عدالت وجود دارد که ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیر بورسی هستند. به گفته بائی، سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی که تا چهار ماه آینده به صورت نهاد‌های مالی وارد بورس می‌شوند، در برگیرنده سهام ۳۶ شرکت بورسی است. به گفته وی، هر فرد سهامدار عدالت در حال حاضر ۸۹۵۱ سهم به صورت مشاع از ۳۵ شرکت حاضر در بورس دارد که ارزش روز سهام عدالت حدوداً ۹۷ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۲۸۸ ریال برآورد می‌شود.

همچنین بر اساس اخبار اعلام شده در رسانه‌ها قرار است سهام عدالت صرفا به میزان ۲۰ درصد در بازار سرمایه قابل فروش باشد. این موضوع با توجه به ارزندگی سهام عدالت و همچنین کشش بازار سرمایه تعیین شده است.


در خبری از بازار خودرو، در شرایطی که بازار خودرو به دلیل بازگشت شورای رقابت به قیمت‌گذاری و تاکید مسئولان بر لزوم برخورد با سوداگران بازار با ریزش قیمت‌ها روبرو شده، وزیر صنعت به سازمان حمایت، شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار مسئولیت داد تا ظرف ۲۴ ساعت آینده بازار خودرو را ساماندهی کنند. در بازار شاهد سقوط قیمت‌ها هستیم و قیمت پراید به کمتر از ۷۲ میلیون تومان هستیم. با این حال، این قیمت‌ها نیز همچنان حباب سنگینی را دارند و انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها متصور است.

در این گروه، روز گذشته شاهد صف خرید سنگین ۱۰ میلیارد سهمی در نماد "خساپا" و در قیمت ۱۰۰ درصد مثبت بودیم که منجر به عدم انجام معامله این نماد شد. رشد هیجانی و فراتر از روند‌های منطقی در روز‌های اخیر گریبانگیر بازار سرمایه شده و اعتقاد برخی از کارشناسان بر این است که در طی چند روز کاری نسبت به حذف دامنه نوسان اقدام شود تا به این ترتیب بخشی از این تقاضا‌های غیرمنطقی با رشد یکبار قیمت‌ها و سپس متعادل شدن قیمت‌ها کنترل شود، زیرا که قیمت‌های ۵ درصد مثبت صرفا در روز‌های پیاپی افزایش صف‌های خرید و مجددا تشکیل صف خرید در روز کاری بعد را بدون توجه به عملکرد بنیادی شرکت‌ها نشان می‌دهد.

بازار امروز
امروز را با ادامه نوسانات بازار پیش بینی می‌کنیم. به نظر می‌رسد که امروز شاهد عرضه صف خرید برخی نماد‌های بزرگ باشیم. همچنین انتظار می‌رود که در نماد "خساپا" همچنان تقاضای سنگینی را شاهد باشیم. به نظر می‌رسد روز‌های پیش رو دو نماد "خودرو" و "خساپا" نقش رهبری بازار را داشته باشند و جهت کلی بازار با معاملات این دو نماد مشخص شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
سلام ،بورس دچار مشکل شده و تا زمانی که برای هر کد بورسی در هر روز محدویت تعداد دفعات فروش در روز اعمال نشود بورس دست حقوقی ها به صورت قمار خانه ای اداره میشود یک مرد یک بزرگ مرد می خواد اصلاحات انجام بشه
فرهاد پاک نژاد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
سلام
فقط یک خواهش داریم فقط سیستم رو درست کنید مردم می فهمن که رانت هست هرچه فکر کنید هست لاقل در این عصر تکنولوژی خرابی سیستم خنده آور بخدا.....