بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج‌و‌نیم عصر؛

شما دیگر چرا رفیق

ساعت پنج‌ونیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به گل‌به‌خودی یک رفیق تا "هنگ کردنی" که آبرویی برای هسته نگذاشته است.
کد خبر : ۲۲۰۷۹۴

پنج و نیم عصر؛

به گزارش بورس نیوز، یکی از عجایب ایرانی‌ها رفیق‌باز بودن است اما؛ شما دیگر چرا رفیق!!!
شما که اهل بازار بودی و دست دوستی بر بازار داشتید رفیق، زیر دستکش مخملی این چه پُتکی بود که امروز بر بازار زدی رفیق!
برخی رفقای بورسی برای آنکه قشنگ به چشم آیند، امروز خاری را در چشم بورس کردند؛ این رفیق به اصطلاح اقتصادی امروز از گرد راه نرسیده طوری گل به‌خودی زد که جای استاداسدی را پر کرد؛ پیش نویس لایحه مالیات بر عایدی سرمایه بارها از سوی مجلس و رئیس قبلی ملاصدرا ماست‌مالی شد، شما چرا دوباره هیزم ریختی رفیق؛ هیزم شما امروز به قرمزی بازار آلو بخشید، ای ...

هنگی من از تو، هنگی تو از من
َطبق معمول سامانه معاملات امروز هم هنگ بود و این هنگی همیشه به این صورت اتفاق میفتد که در روزهای مثبت بازار، ناگهان سیستم هنگ می کند و سهم ها را صف فروش نشان می دهد؛ بعضی ها هم با شتاب می فروشند مبادا بازار بریزد! بعد واقعا برخی نمادها صف فروش می شود و در نهایت، وقتی معلوم می شود همه چیز زیر سر سامانه معیوب بوده، کسی زیر بار پذیرش نمی رود و تازه واردها مقصر اعلام می شوند! فقط جالب اینجاست که چرا اختلال سامانه آنقدر هوشمند است؟؟ مثلا کاملا هوشمندانه و البته غیر عامدانه، قبل از آغاز تایم معاملات، سرخطی می زند و صف فروش کاذب می چیند و... فهمیدید جریان چیست، به ما هم بگویید.

خداحافظی آقای دوربینی
گعده‌نشینی که دیروز گفتیم گویا گودبای پارتی بوده نه هلوپارتی رئیس جدید؛ حاجی شما از ... کره می‌گیرید؛ شیطان امروز درس روابط عمومی را باید از شما آموزش ببیند.

ارز چرب
تخصیص ارز دولتی به صنایع، از اقداماتی بود که مخالفان زیادی هم داشت؛ حالا حذف ارز دولتی جدی تر از هر زمانی شده و ارز دولتی برخی صنایع از جمله صنعت تایر حذف شده است. اما بساط رانت و سواستفاده هنوز برچیده نشده، دلالان در بازار آزاد، لاستیک خودرو را با قیمتی می فروشند که به گفته اهل فن، حتی در صورت افزایش نرخ مصوب لاستیک خودرو، قیمت های مصوب باز هم از قیمت های فعلی بازار آزاد کمتر خواهد بود! این آشفتگی فقط شامل صنعت تایر نیست و هنوز ارز دولتی روغن نباتی حذف نشده، قیمت روغن مصرفی در واحدهای صنعتی ۳۰ تا ۵۵ درصد رشد داشته! کاش با خودمان مهربان تر بودیم.

دیوانی از فساد
هنوز پرونده فساد مدیر اسبق بانکی باز است که خبر رسیده مدیر مذکور بار دیگر بازداشت شده؛ البته به جرم مشارکت در یک پرونده فساد سنگین دیگر! فقط مانده ایم این بزرگواران با این حجم فساد مالی، چرا باید آزاد بچرخند که حالا دوباره بازداشت شان کنیم!

اشتراک گذاری :
ارسال نظر