بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

ورود" نقدینگی"، کماکان نقطه قوت "بورس"

اگر نقدینگی صرفا به دلایلی، چون عدم وجود بازار متشکل، کاهش نقدینگی و سپرده‌ها به بورس ورد پیدا کند، اتفاقی مهم محسوب می‌شود.
کد خبر : ۲۲۱۷۶۵
ورود
 
 
 
فردین آقا بزرگی، مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه در بررسی بازار روز جاری به بورس نیوز گفت: نقطه قوت بورس را کماکان می‌توان ورود نقدینگی دانست که ناشی از پیش بینی‌های تورم زا و افزایش نرخ ارز به منظور جلوگیری از کاهش ارزش پول است. 

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: هر چه تنگنا‌های مالی ناشی از تحریم‌های اقتصادی و ... صورت بگیرد، طبیعتا این حس نگرانی نیز افزایش یافته و در نتیجه ورود نقدینگی از سایر بازار‌ها یا در غالب جابجایی از سپرده‌هایی به صورت سود ثابت، به سمت بازار سرمایه میل پیدا خواهد کرد. 

وی فلسفه و شان این میزان استقبال را به لحاظ اقتصادی بررسی کرد و گفت: توجیه خاصی از لحاظ اقتصادی به چشم نمی‌خورد چرا که اگر بورس جذابیت داشته باشد، نقدینگی نیزوارد آن شده و این یک مزیت باکیفیت است.
 
آقابزرگی تصریح کرد:امّا؛ اگر نقدینگی صرفا به دلایلی، چون عدم وجود بازار متشکل، کاهش نقدینگی و سپرده‌ها به بورس ورود پیدا کند، اتفاقی مهم محسوب می‌شود.

مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه در پایان اظهار کرد: هر چه احتمال افزایش تحریم‌ها و ناملایمات اقتصادی افزایش پیدا کند، اشتیاق خرید و تبدیل شدن نقدینگی به دارایی مالی نیز بالا می‌رود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

بازدهی‌های صفر را شناسایی کنید

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:‌

نمی‌توان بر حمایت صندوق تثبیت حساب کرد

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

انتظارات تورمی، عاملی برای تبدیل دارایی‌ها

ارسال نظر