بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز: 

منطقی یا غیرمنطقی، چشم‌انداز "بورس" کجاست

مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه در بررسی بازار سرمایه اظهار کرد:فضای فعلی بورس به ترتیبی در حرکت است که پیش بینی چشم انداز مثبت در هر حالتی، نه تنها با متغیر‌های اثرگذار در وضعیت اقتصادی مناسب و منطقی نیست بلکه خلاف وضعیت موجود است.
کد خبر : ۲۲۴۷۵۴
پیش بینی چشم انداز مثبت
 
فردین آقابزرگی در گفت‌وگو با بورس نیوز ادامه داد: دوره اصلاح بالغ بر یک ماه است که شروع شده و این روند کماکان رو به اصلاح پیش بینی می‌شود، کمااینکه در هفته گذشته شرکت‌ها اصلاح قیمت داشته و هیچ گزینه و توجیهی مبنی بر افزایش قیمت وجود ندارد. 

وی با اشاره به نرخ ارز تصریح کرد: اگر نرخ ارز را ۵۰ درصد بالاتر از قیمت بازار آزاد در نظر بگیریم، باز هم قیمت‌های موجود توجیه ندارد، برای مثال شرکت‌های پرگردش و پر وزنی در بورس به چشم می‌خورد که اگر ۱۰ واحد ارزش جایگزین این شرکت باشد، بیش از سه برابر ارزش جایگزینی در حال معامله شدن است. 

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: توجیه ورود نقدینگی قابل قبول و قابل دفاع برای افزایش بی رویه و سطح عمومی قیمت‌ها در بورس نیست؛ علی رغم اینکه هیچ گزینه‌ای به جز بازار سرمایه برای گسیل نقدینگی وجود ندارد باز هم ادامه روند ذکر شده توجیه ناپذیر است. 

آقابزرگی افزود: خوشبختانه به مرور زمان اصلاح قیمت صنعت به صنعت اتفاق افتاده و بازار یکسویه نیست.

مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه در پایان خاطر نشان کرد: هفته جاری ساکن و بدور از هیجان است. بازار در وضعیتی قرار دارد که به تدریج آحاد مردم و فعالان بازار سرمایه نسبت به اختلاف مابین ارزش ذاتی و ارزش روز سهام آگاه می‌شوند. در این شرایط سهم و صنعت بخصوصی به لحاظ ارزندگی وجود ندارد. البته برخی اوقات سهمی با تکیه بر تبلیغات، ارزشمند تلقی می‌شود، اما این امر گذرا بوده و مروز زمان نقطه تعادل را به خوبی نمایان خواهد کرد. به طور کلی بازار رو به تعادل و اصلاح قیمت منفی در حرکت است
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

بازار در موج پنجم قیمت سهام و شاخص

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

اجبار بازار به اخذ تصمیم زمان بندی معاملات

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

اصلاح قیمت‌ها در گذر زمان

نویدخاندوزی، کارشناس بازارسرمایه؛

مسیر بورس کجاست!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
یک عمر داریم در این مملکت با قیمت های غیر منطقی زندگی میکنیم، حالا بورس هم روش!
حقیقت مدار
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۹
مسولین و سیاستگذارانی که با تفکر اقتصادی غلط و آابکی باعث این وضعیت در بورس شدن مفسدان اقتصادی نه جنایت کاران اقتصادی هستند چون اکثر کارهای تولیدی و کسب و کارها رو سر بریدن و اکثرا دارن تعطیل میشن بیان بورس
کجای جهان و تاریخ شده سهمی زیان ده و کپک زده چندین ماهه بشه ۴۰ برابر قیمت ؟!!!!
خب این یعنی توجیح اقتصادی منفی برای کارهای تولیدی و کسب و کارها و نابودی انها خالی کردن پای جامعه و در نهایت نابودی نظام مقدس کشور عزیزمون چرا شاخصی که از ۵۰۰ هزار وارد حباب میشد جلوشو نگرفتن اینها محارب با خدا هستن .بورس نیور تورو خدا تایید کن .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۲
کسایی که باعث و بانی این وضعیت بورس شدن ماکیاولی در مقابلشون بچه شیر خواره هست . اینها عمرو عاص معاویه و یزید اقتصاد ماهستند .