تعداد بازدید : ۱۶۶
کد خبر : ۲۲۹۵۵۹
اعتبار سنجی، مهمترین گام پس از کشف مساله؛
۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶
برای سوالاتی مثل «آیا این ایده، راه حل مناسبی است؟» یا «آیا مساله را آنطور که مشتری می خواهد حل می کند؟» باید پاسخ مناسب داشته باشید.

به گزارش بورس نیوز،  برای سوالاتی مثل «آیا این ایده، راه حل مناسبی است؟» یا «آیا مساله را آنطور که مشتری می خواهد حل می کند؟» باید پاسخ مناسب داشته باشید.

میان نیازهای استارتاپ ها و سازمان ها و شرکت های بزرگ در انجام آزمایش های اعتبارسنجی، تفاوت های گوناگونی وجود دارد.

پس از کشف یک مساله جذاب و واقعی، یکی از مهمترین گام های یک اقدام نوآورانه چه استارتاپ باشد و چه یک شرکت بزرگ، اعتبارسنجی ایده ای است که برای حل آن مساله مطرح شده است. پاسخ به سوالاتی مثل اینکه آیا این ایده، راه حل مناسبی است؟ آیا مساله را آنطور که مشتری می خواهد حل می کند؟ چه ارزشی برای مشتری ایجاد می کند و …

اما میان نیازهای استارتاپ ها و سازمان ها و شرکت های بزرگ در انجام آزمایش های اعتبارسنجی، تفاوت های گوناگونی وجود دارد.

در ادامه 6 مورد از این تفاوت ها را بررسی می کنیم:

۱- استارتاپ ها، تا حد امکان باید زمان و هزینه ای را که برای ساختن محصولشان صرف می شود، کاهش دهند.

اما شرکت های بزرگ، زمان لازم را برای حل مشکلات و موضوعاتی که روی درآمد آن ها تاثیر می گذارد کوتاه می کنند. در نتیجه ی این تفاوت نگرش،‌ در سازمان ها آزمایش های اعتبارسنجی روی بهینه سازی ویژگی ها و امکانات محصولات موجود تمرکز می کند تا ساختن محصولات جدید.

۲- استارتاپ ها روی توسعه مشتریان تمرکز دارند اما سازمان ها روی رضایت مشتریان تمرکز می کنند. بنابراین در سازمان ها بهینه سازی برای مشتریان فعلی اولویت بیشتری دارد تا جذب مشتری جدید.

۳- استارتاپ ها داده های زیادی ندارند در نتیجه اغلب تصمیم گیری ها بر اساس داده های کیفی گرفته می شود. اما در سازمان های بزرگ منابع بزرگی از داده وجود دارد که باید از آنها برای یافتن مهمترین مشکلاتی که باید رفع شود استفاده شود. بنابراین در سازمان ها، مسئله ها می توانند بر اساس داده ها اولویت بندی شوند.

۴- استارتاپ ها در ابتدای راه ساخت برند هستند در نتیجه اشکالی ندارد اگر سریع عمل کنند و خیلی از قواعد اعتبار برند را زیر پا بگذارند. اما در سازمان ها،‌ اعتبار و شهرت جزو دارایی های مهم به حساب می آید و مشتریان به کیفیت اعتماد پیدا کرده اند. در نتیجه در سازمان ها، MVPها باید از سطح بالاتری از کیفیت برخوردار باشند.

۵-در استارتاپ ها، همه اعضای تیم درگیر کار هستند و تصمیم گیری ها با اجماع همه انجام می شود اما در سازمان ها و شرکت های بزرگ این لایه های مدیریتی بالای سازمان هستند که تصمیم نهایی را می گیرند بنابراین باید آنان را برای انجام آزمایشات اعتبارسنجی متقاعد کرد.

۶- استارتاپ ها یک تیم کوچک با یک هدف مشترک هستند اما سازمان ها بخش های مختلفی دارند و هر یک از آن ها ممکن است اهداف متفاوتی را دنبال کند. برای اینکه نوآوری در یک سازمان به نتیجه برسد باید اهداف واحدهای مختلف با اهداف اصلی سازمان همسو باشند.

دیدگاه خود را بیان کنید
* نظر:
نام:
ایمیل:
گزارش مجامع

بانک دی، آنلاین مجمع برگزار می کند

مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک دی آنلاین برگزار می‌شود.

زمان مجمع ۲۴ شرکت مشخص شد

زمان مجمع فولاد مبارکه، پالایشگاه فرابورسی، دو بانک و ۲۱ شرکت مشخص شد
آخرین خبرها از وضعیت تولید محصولات جدید

آخرین خبرها از وضعیت تولید محصولات جدید

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت بهمن دیزل روز چهارشنبه هجدهم تیر با ٨٧.٣ درصد کل اعضاء سهامداران در سالن همایش شرکت بهمن موتور برگزار شد.
افزایش ۲۴ درصدی سود خالص

افزایش ۲۴ درصدی سود خالص "بفجر" در سال 97

مدیرعامل پتروشیمی فجر گفت: در پایان اسفند ماه سال گذشته، سود خالص این شرکت 734 میلیارد تومان بوده که این رقم حاکی از افزایش ۲۴ درصدی سود خالص این شرکت نسبت به سال مالی 96 است.
رشد 90 درصدی سود عملیاتی حسینا در سال 97

رشد 90 درصدی سود عملیاتی حسینا در سال 97

گزارش عملکرد هیات مدیره این شرکت در سال 97 نشان دهنده افزایش 90 درصدی سود عملیاتی حسینا در سال 97 است.
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: