بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس:

کاهش قیمت خرید خرما از باغدار برای کنترل بازار پذیرفتنی نیست

کاهش قیمت خرید خرما از باغدار برای کنترل بازار پذیرفتنی نیست
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: مسئولین باید علت اختلاف قیمت ۵۰ هزار تومانی خرما از سردخانه تا بازار را بررسی کنند، این میزان اختلاف قیمت در بازار قابل قبول نیست.
کد خبر : ۲۳۹۵۳۲

خواندن ۲ دقیقه

کاهش قیمت خرید خرما+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، ذبیح الله اعظمی ساردوئی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در خصوص قیمت خرما در بازار ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در حال حاضر در جنوب استان کرمان هر کیلوگرم خرما موجود در سرخانه به قیمت ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و برخلاف سال‌های گذشته تمامی خرمای نگهداری شده در سردخانه‌ها به فروش رفته است.

 وی با اشاره به اینکه خوشبختانه بخشی از خرما در فصل برداشت و باقیمانده آن در ماه مبارک رمضان به فروش رفته، افزود: عمده خرمای برداشت شده در جنوب استان کرمان به فروش رفته و قیمت این محصول از میزان فعلی افزایش پیدا نمی‌کند.

این نماینده مردم در خانه ملت با اشاره به اینکه قیمت خرما از فصل برداشت تا آغاز ماه مبارک رمضان افزایش نداشته، ادامه داد: مسئولین باید علت اختلاف قیمت ۵۰ هزار تومانی خرما از سردخانه تا بازار را بررسی کنند، این میزان اختلاف قیمت در بازار قابل قبول نیست.

وی خاطرنشان کرد: دولت باید حمایت بیشتری از تولیدکنندگان داشته باشد و از جیب کشاورزان یارانه پرداخت نکند. کاهش قیمت خرید خرما از باغداران برای کنترل بازار پذیرفتنی نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: باید دلالان و واسطه‌هایی که ۴۰ هزار تومان از فروش هر کیلوگرم خرما کسب و محصول را با قیمت بالاتری به بازار عرضه می‌کنند شناسایی شوند. 


  • بیشتر بخوانید:

نبود مرجع قیمت‌گذاری برای خرما در بورس کالا

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در معاملات روز جاری رخ می دهد؛

عرضه زعفران صادراتی و خرما در بورس کالا

رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت:

نبود مرجع قیمت‌گذاری برای خرما در بورس کالا

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس:

خرما باید در بورس کالا عرضه شود

ارسال نظر