بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد؛

هزینه‌های بودجه۱۴۰۱، هیزم زیر سرخی بورس

رئیس هیأت مدیره شرکت سبدگردان آسمان گفت: در شرایطی که انتظار می‌رفت سیاست گذاری‌های دولت در راستای حمایت از تولید و سهامداران بورس باشد، با افزایش هزینه‌های انرژی در بودجه ۱۴۰۱ موجب شوکه شدن بازار سرمایه و در نتیجه منفی شدن آن روبه رو شدیم.
کد خبر : ۲۵۱۳۹۸

سقوط بورس بعد از ارائه بودجه دولت به مجلس/ لرزش بازارسرمایه بعد از ارائه بودجه//قربانی//

محمد اقبال نیا، رئیس هیأت مدیره شرکت سبدگردان آسمان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، در خصوص تأثیر بودجه ۱۴۰۱ در بورس اظهار کرد: لایحه بودجه ارائه شده سال ۱۴۰۱ به طور کلی در جهت حمایت از تولید و سرمایه‌گذاران نیست که از دلایل اصلی آن می‌توان به افزایش غیرمتعارف و چند برابری هزینه‌های انرژی اشاره کرد.

وی افزود: در شرایطی که انتظار می‌رفت سیاست‌گذاری‌های دولت در راستای حمایت از تولید و سهامداران باشد، با افزایش هزینه‌های انرژی در بودجه ۱۴۰۱ موجب شوکه شدن بازار سرمایه و در نتیجه منفی شدن آن شد.

این کارشناس بازارسرمایه ضمن اشاره بر نبود اعتماد در بورس در دولت‌های مختلف افزود: البته در لایحه بودجه نکات مثبتی نظیر معافیت‌مالیاتی که برای تولید لحاظ شده، دیده می‌شود اما؛ به صورت کلی افزایش قیمت انرژی با این شدت از دولت جدید انتظار نمی‌رفت. این اتفاقات نشان می‌دهد که هیچ اطمینانی در حوزه بازارسرمایه وجود ندارد.

اقبال‌نیا یادآور شد: هر ساله شاهد هستیم ثباتی در قوانین و مقررات حوزه بالادست وجود ندارد و دولت هر زمان که از لحاظ مالی به مشکل بر می‌خورد به جریان تولید و صنایع از قطعی برق و گاز تا افزایش هزینه انرژی، فشار وارد می‌کند؛ کاملا مشهود است این سیاست‌ها در جهت حمایت از سهامداران و تولید صورت نمی‌گیرد و در نهایت یک سویه بی‌اعتمادی از طرف مردم به سمت دولت و سیاست‌های آن شکل می‌گیرد.

کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر ضربه خوردن بازار بدون برنامه‌ریزی اذعان کرد: در واقع افراد به این نتیجه می‌رسند که در سوداگری مانند خرید ارز یا سکه شرایط بهتری به نسبت در خرید و فروش سهام خواهند داشت چراکه به دلیل تغییر مستمر قوانین در این حوزه، قیمت‌ها یک شبه چندین برابر می‌شوند؛ این اتفاقات همزمان با مشکلات قبلی بورس نظیر مکانیزم معاملات بورس‌کالا، تفاوت قیمت ارز نیمایی و بازار آزاد روی می‌دهد که نشان‌دهنده یک اقتصاد دستوری است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کاهش فاصله ارز نیما و بازار آزاد؛  فرصتی برای رشد بازار سرمایه
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پارند در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

کاهش فاصله ارز نیما و بازار آزاد؛ فرصتی برای رشد بازار سرمایه

نخستین صندوق اهرمی بازار با ۳ نوع واحد
مدیرعامل شرکت سبدگردان کاریزما تاکید کرد:

نخستین صندوق اهرمی بازار با ۳ نوع واحد

مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

"سغدیر" با خود ۲عرضه‌اولیه دیگر آورد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲
با این سیاستی که دولت در پیش گرفته پولهای باقی مانده به سمت رمز ارزها می رود