بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱
تله‌های خرسی مقابل پرتفوی سهامداران
سهامداران گرامی، لطفا هنگام وزش هر بادی، پرتفوی آتش گرفته را مقابل آن قرار ندهید زیرا تنها متضرر آن، خود شمایید نه اهالی برجام!
کد خبر : ۲۵۴۳۱۸

گوهر خویش بدین خیرگی از دست مده!

به گزارش بورس نیوز، دیروز در ابتدای پیش‌گشایش از بلندی دیوار اعتماد بین ایران و آمریکا سخن گفتیم و گویا هیچ‌فردی گوش شنوایی ندارد که برجام، برای بورس ایران نان نمی‌شود؛ منظورمان این نیست که برجام بازار را نزولی یا صعودی می‌کند بلکه تاثیر سریعی بر کل اقتصاد نخواهد گذاشت!

مگر اقتصاد ایران این‌روزها به چه میزان تولیدی بوده و تولیدات ماد در گمرکات دیگر کشورها رسوب کرده که با برجام سریعا اتفاق‌های خوشی رخ دهد؟

سهامداران گرامی، لطفا هنگام وزش هر بادی، پرتفوی آتش گرفته را مقابل آن قرار ندهید زیرا تنها متضرر آن، خود شمایید نه اهالی برجام! ؛ از طرف دیگر، بسیاری از عساتید تحلیلگر بر این مُهم تاکید داشتند که دلار به سطح 20 و حتی پایین تر از 20 هزارتومان نیز نزول پیدا می‌کند اما؛ قرار نیست دلار به این سادگی سطوح زیر ۲۲ الی ۲۴ هزار تومان را تجربه کند.

سهامداران لطفا مراقب پرتفوی خود و البته بازار باشید زیرا در منفی‌ها طمع‌کارانی که دیروز در اوج به ما فروختند، پیدا خواهند شد تا مال مفت را از آن خود کنند؛ این طعع‌کاران برای پالایشی‌ها و سهامی که اندیکاتور‌ها آن‌ها در موقعیت برگشت هستند، تله‌های خرسی پهن می‌کنند تا با آن پرتفوی‌های گاوی را زمین‌گیر کنند.

بعلاوه محدوده 1,260 میلیون واحد که همتراز محدوده خط میانی کانال نزول بوده می‌تواند در نقش حمایت ظاهر شود؛ لذا میدان‌داری صندوق توسعه و تثبیت از یک‌سو و سرمایه‌گذاران نهادی و حقوقی‌های بزرگ در ترکیب سهامداری شرکت‌ها که این سهام دارایی ارزشمند آن‌ها محسوب می‌شوند، حائز اهمیت است.

دلار کمی تکان خورد

در بازار فردوسی مشاهده می‌شود که دلاری‌ها پس از گذراندن یک شوک سنگین درحال جمع‌آوری دست‌وپای خود در بازار هستند و تا حدی هم موفق بودند، زیرا دلار دیشب یک تکان خورد و نسبت به قیمت آغازین روز، ۲۰۰ تومان گران‌تر شد و با نرخ ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان فروخته می‌شد.

هر یورو نیز با نرخ ۳۰ هزارت و ۶۴۰ تومان برای خریداران قیمت‌گذاری شد.

سهامداران باید توجه داشته باشید که شوک‌های ارزی در مرحله نخست، دلاریون کم‌توان یا افراد سرمایه‌گذاری که برای حفظ ارزش پول روی به خرید دلار آورده‌اند را قربانی می‌کند و اگر وارد این بازار شده‌اید باید صراف مطمئنی داشته باشید یا پول خود را دست روباه‌مکار ندهید.

سکه نیز یک گام روبه‌جلو برداشت

درحالی که صرافی‌های و طلافروشی‌ها نیز دیروز خرید و فروش را با اکراه انجام می‌دادند، امروز نرخ سکه بازگشت و ۱۰۰ هزارتومان نسبت به روز گذشته معاملاتی گران‌تر قیمت‌گذاری شده است و هر سکه بهار آزادی با نرخ ۱۱ میلیون و ۶۵۰ هزارتومان برای خریداران قیمت‌گذاری شده است.

هر سکه امامی نیز با ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان برای خریداران نرخ‌گذاری شد.

در تابلوی طلافروشی‌ها نیز هر گرم طلا با نرخ یک میلیونو ۱۸۴ هزارتومان قیمت خورد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر