بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲
شعارهای تکراری روی تابلوی بورس
درحالی که شاخص‌سازی تنها راه‌حل مسئولان بازار بوده، این شعارها و وعده‌های پوچ و توخالی که همیشه روی تابلو نقش می‌بست نیز حنایی بدون رنگ برای فعالان بورسی است.
کد خبر : ۲۵۴۳۸۶

انتظار برای بهبود نسبی بازار

به گزارش بورس نیوز، 

انتظار برای بهبود نسبی بازار با نزدیک شدن شاخص به خط میانی کانال نزول ۶ ماهه در محدوده ۱/۲۶۸/۰۰۰ واحد.

سال ۱۴۰۰ با شعار "تولید، مانع زدایی‌ها و اشتغال" رو به پایان است و نه خبری از رونق تولید است و نه اشتغالزایی! با این نرخ‌های سود بیش از ۲۰ درصد رونق تولید و اشتغال خیال خامی بیش نیست و لابد قرار است این شعار تکراری برای چند سال دیگر ادامه یابد!

تحت این شرایط فعلا نقدینگی جایش در بانک‌ها امن است و دلخوش به دریافت سود بدون ریسک حدود ۲۰ درصد و بالاتر است که در هیچیک از بازار‌ها تولید نمی‌شود و معلوم نیست بانک‌ها از چه محلی چنین سودی را پرداخت میکنند!

با این اوضاع حال و روز بورس نیز نمیتواند فارغ از وضعیت تولید و فضای کلی کسب و کار باشد و باید با صبوری به پیش برویم.

بازی ناتو دلار

دلار در حالی که روز گذشته را در پله ۸۰۰ تومانی بسته بود، در آخرین ساعات شب گذشته به ۲۶ هزار و ۷۵۰ تومان رسید و هر یورو نیز نسبت به روز گذشته روند نزولی به خود گرفت و با نرخ ۳۰ هزار و ۵۷۵ تومان آرام گرفت.

باید توجه داشت که دلار در روز‌های نوسانی که تجربه می‌کند، یک احتیاط و بازی ناتویی را پیش گرفته که با نوسانات ریز در حال کندل ساختن در بازار بدون تابلوهاست! بنابراین خریداران باید توجه داشته باشند که شاید این بازی ناتو و مرموز، هر چند با افت نرخ دلار همراه است، به‌نفع بازیگران اصلی این ارز باشد.

سکه در نوسان منفی و مثبت ۵۰ هزارتومانی

سکه نیز باردیگر با ۵۰ هزارتومان کاهش مواجه بود و هر سکه بهار آزادی به نرخ ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان رسید و هر سکه امامی نیز با رشد ۵۰ هزارتومانی به ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزارتومان رسید.

باید اشاره داشت که هر گرم طلا نیز به یک میلیون و ۱۷۸ هزارتومان در تابلوی طلافروشی‌ها نقش بست.

از شرق تا غرب

بازار‌های مالی وال‌استریت حاکی از آن است که داوجونز با رشد اندک ۱,۳۹ واحدی همراه بود و S&P نیز با کاهش ۱۶ واحدی و نزدک نیز با کاهش ۰,۰۳ واحدی همراه بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر