بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
بلوک‌چینی نهاد‌ها و حقوقی‌ها زیر تابلوی بورس
این بار به‌جای سهامداران، باید به مسئولین گوشزد کنیم که بورس، اعتمادزدایی داشته و باید برای بازگشت اعتماد‌ها و خوش‌بینی‌های فعالان بازار، بیش از پیش تقویت شود.
کد خبر : ۲۵۴۵۶۶

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس‌نیوز، انتظارات اهالی بازارسرمایه از حمایت‌ها پس از دهه فجر در نخستین روز هفته، برآورده نشده و گویا پروژه حمایت از شاخص تمام شده بود؛ بنابراین این ظن پیش می‌آید که طی هفته جاری آنچنان که باید و شاید، خواسته‌های سرمایه‌گذاران برآورده نشود و باید بلندگو‌های اقتصاد به‌سوی بورس تهران بچرخد و اخبار خوشی از برجام، بودجه و مالیات به شرکت‌های بورسی تزریق شود؛ البته شفافیت در بخش‌هایی نظیر بودجه و مالیات رخ داده اما؛ اینکه برزخ برجام کمامان در کالبد بورس بوده و امضای آن، سهامداران خرد را در سردرگمی صعود یا نزول قرار داده است، خوشایند نیست، زیرا هیچ مسئولی از آینده اقتصادی برجام و تاثیر آن بر بورس سخنی به بازار هدیه نداده است.

این بار به‌جای سهامداران، باید به مسئولین گوشزد کنیم که بورس، اعتمادزدایی داشته و باید برای بازگشت اعتماد‌ها و خوش‌بینی‌های فعالان بازار، بیش از پیش تقویت شود اما؛ اینکه شما‌ها دست روی دست گذاشته‌اید نشان از آن دارد که شما هم در انتظار پسابرجام نشسته‌اید تا تمام سوالات بدون پاسخ را در در مرحله اجرایی، با فارسی سخت بدون جواب بگذارید.

حال سهامداران نیز توجه داشته باشند که ردیف‌های خرید بلوکی مدتی است که جان گرفته و نهاد و سازمان‌ها نیز در تفکر خرید، استراتژی تعیین کرده‌اند بنابراین باید تحرکات این قشر بازار را به دقت زیرنظر قرار دهید.

دلار با یک وقفه صعودی

درحالی که دلار طی هفته‌های گذشته روند نزولی را پیش گرفته و چهره بازار نامطمئن را در وضعیت کنونی از خود به نمایش گذاشته است، تنها اهالی این بازار به نوسان‌های ریزی بسنده کرده‌اند.

دلار به ۲۶ هزار و ۸۳۰ تومان رسیده و یک صعود نرم و کوتاه را داشت و هر یورو نیز به ۳۰ هزار و ۴۵۰ تومان رسید.

سکه ترسو نبود

این روز‌ها که سکه کاملا در پشت دلار گام برمی‌داشت، توانسته به نرخ هر سکه بهارآزادی با نرخ ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزارتومان و هر سکه امامی به ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزارتومان برسد.

البته تصور می‌شود که با وجود رشد تنش‌های اروپایی، نرخ کالا‌های سرمایه‌ای همچون طلا برای کشور‌های دور از این تنش صعودی شود و آتش کالا‌های مصرفی مانند نفت، برای تمام دنیا دچار دستخوش شود.

در تابلوی طلافروشی‌ها نیز مجددا نرخ هر گرم طلا به یک میلیون و ۲۰۳ هزارتومان رسیده و اگر اتفاقی خاصی رخ ندهد، با چاشنی نرخ دلار و انس جهانی این نرخ به یک ثبات نسبی برسد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر