بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
نائب رئیس هیئت مدیره شرکت پتروشیمی فن آوران گفت:

روش تولید متانول پتروشیمی فن آوران متفاوت است/تولید اسید استیک در "شفن"

روش تولید متانول پتروشیمی فن آوران متفاوت است/تولید اسید استیک در
نائب رئیس هیئت مدیره شرکت پتروشیمی فن آوران گفت: باتوجه به اینکه فن آوران یکی از تولیدکنندگان متانول بوده و روش تولید آن با پتروشیمی‌های دیگر متفاوت است، نسبت به متانول سازان دیگر پتانسیل بهتری دارد.
کد خبر : ۲۶۰۸۰۸

روش تولید متانول پتروشیمی فن آوران متفاوت است/تولید اسید استیک در

محمدجواد بدری،نائب رئیس هیئت مدیره شرکت پتروشیمی فن آوران در گفتگو با بورس نیوز، اظهار کرد: باتوجه به اینکه فن آوران یکی از تولیدکنندگان متانول بوده و روش تولید آن با پتروشیمی‌های دیگر متفاوت است، نسبت به متانول سازان دیگر پتانسیل بهتری دارد. زیرا قیمت بهای تمام شده پایین دارد، نسبت گاز مصرفی این پتروشیمی به تولید کمتر است.

وی افزود: اما پتروشیمی فن آوران موضوع دیگری دارد. این شرکت تولیدکننده اسید استیک و منوکسید کربن نیز است. منوکسید کربن که برای تولید تی تی آی و ام دی آی به کارون ارسال می‌شود. از طرفی اسید استیک نیز تولید می‌کند که اسید استیک در زنجیره ارزش اثرگذار خواهد بود.

نائب رئیس هیئت مدیره "شفن" در این باره ادامه داد: به پتروشیمی تندگویان اسید استیک می‌دهد. در هفته میزان ۲۰۰۰ تن به بورس اسید استیک می‌دهد. این پتانسیل فن آوران است که نسبت به دیگر تولیدکنندگان متمایز شده است.

وی درخصوص برنامه سال جدید مالی بیان کرد: در حوزه انرژی برنامه‌های خوبی داریم. پروژه سیتو کپچرینگ را داریم که وابستگی به خوراک مان را به پتروشیمی مارون و رازی کم می‌کند و بتوانیم این خوراک را خودمان تولید کنیم که این مساله در سودآوری شرکت تاثیرگذار است. همچنین یکی از پروژه‌های سیتوکپچرینگ را داریم که پروژه بزرگی خواهد بود.

بدری درباره ارزشگذاری پتروشیمی فن آوران گفت: در دو سال گذشته ارزش گذاری را انجام دادیم. پیش بینی ما این است که این موضوع طلب ما را پوشش می‌دهد. ارزش گذاری باید از طرف دادگستری نیز انجام شود.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
ارزشگذاری شفن به چه منظور ؟؟؟؟؟ ...... چرا وضع قیمت سهم اینقدر افتضاح شده؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴
غارت دیگری برای بورس در راه است؟