بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
با توجه به نزدیک شدن به مواعد انتشار گزارش عملکرد فصلی شرکت‌ها در سامانه کدال انتظار افزایش استقبال از گروه‌های بنیادی همچون فلزات اساسی، کانه‌های فلزی و پتروشیمی پالایشگاهی خواهیم بود.
کد خبر : ۱۹۸۴۹۴

 

اقتصاد کلان و صنایع
به گزارش بورس نیوز، از روز دوشنبه شاهد پذیره‌نویسی ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اوراق منفعت دولت با نرخ ۱۸ درصد و با پرداخت سود ۶ ماهه و با سررسید ۳۶ ماهه در بازار فرابورس خواهیم بود. دولت به منظور تامین برخی از مخارج خود و با توجه به کسری درآمد خود اقدام به انتشار این اوراق کرده است.

در گروه خودرو، مرور عملکرد تولید انواع خودروی سواری در ۵ ماهه ۹۸ نشان می‌دهد که در فروردین، تولید به کمترین میزان رسیده و در مرداد، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸ درصد کاهش داشته است. میزان تولید خودروی سواری در مرداد ماه به ۴۴ هزار دستگاه رسید که کمترین آمار بدون لحاظ کردن فروردین ماه سال جاری طی ۹ ماه اخیر بوده است. جمع میزان تولید خودروی سواری در ۵ ماه ابتدایی سال جاری به ۲۹۵ هزار دستگاه خودرو رسیده که آمار بسیار ضعیف و ناامیدکننده‌ای به نظر می‌رسد.

در حوزه اقتصاد بین‌الملل شاهد انتشار آمار رشد اقتصادی ۹ ماهه کشور چین بودیم. بر اساس این آمار میزان رشد اقتصادی چین به ۶ درصد کاهش یافته است.

افزایش استقبال از

این آمار که کمتر از پیش‌بینی تحلیلگران بازار بوده می‌تواند در هفته کاری آتی در بازار‌های بین‌المللی واکنش‌های منفی را در قیمت‌گذاری کالا‌ها به همراه داشته باشد. وضع تعرفه‌های آمریکا بر صادرات چین از سوی کارشناسان به عنوان اصلی‌ترین عامل کاهش رشد اقتصادی چین عنوان شده است. این میزان رشد اقتصادی در واقع کمترین رشد اقتصادی این کشور طی ۲۷ سال گذشته ارزیابی می‌شود. در خبری دیگر در حوزه اقتصاد چین، موجودی سنگ آهن در بنادر چین طی ۳ ماه اخیر ۸.۸ درصد افزایش یافته و عامل فشار بر قیمت‌ها بوده به گونه‌ای که شاخص قیمت این هفته نزدیک به ۷ درصد ارزش خود را از دست داد.

در بازار‌های جهانی کاهش تنش‌های سیاسی و توافقات مربوط به برگزیت منجر به کاهش قیمت طلا به کمتر از ۱۵۰۰ دلار به ازای هر اونس شد. آخرین قیمت ثبت شده طلا در بازار‌های جهانی معادل ۱۴۹۰ دلار بوده است. با این حال به نظر می‌رسد که پیچیده شدن فرآیند برگزیت با تصویب تعویق مجدد زمان توافق و کاهش نرخ رشد اقتصادی چین شاهد رشد مجدد قیمت طلا در هفته آینده باشیم.

بازار امروز
با توجه به نزدیک شدن به مواعد انتشار گزارش عملکرد فصلی شرکت‌ها در سامانه کدال انتظار افزایش استقبال از گروه‌های بنیادی همچون فلزات اساسی، کانه‌های فلزی و پتروشیمی پالایشگاهی خواهیم بود. با این حال در گروه‌های دیگر انتظار ادامه افت قیمت‌ها دور از انتظار نخواهد بود.

افزایش استقبال از

اشتراک گذاری :
ارسال نظر