بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
عضو هیات مدیره کانون کارگزاران در گفتگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

"مثلث رشد" برای استارت مجدد شاخص

روند صعودی شاخص، مانند شیب ۶ماهه ابتدایی سال جاری نخواهد بود اما؛ بازار روندی مثبت را در پیش دارد، البته با جابجایی سهام و افزایش حجم معاملات، تغییر سهامداری رخ داده و آرام آرام شاخص جایگاه خود را برای یک رشد دیگر در پایان سال آماده خواهد کرد.
کد خبر : ۲۰۰۱۰۱

علیرضا تاجبر، مدیرعامل کارگزاری تامین سرمایه نوین در بررسی روز‌های اخیر بازار به خبرنگار بورس نیوز اظهارکرد: استراحت بازار و رسیدن به روندی متعادل بعد از رشدی ۶ ماهه در ابتدای سال، امری طبیعی است.
 
مدیرعامل کارگزاری تامین سرمایه نوین مهم‌ترین عوامل در جهت صعود بازار را اینگونه بیان کرد و گفت: روند صعودی شاخص، مانند شیب ۶ماهه ابتدایی سال جاری نخواهد بود اما؛ بازار روندی مثبت را پیش گرفته که البته با "جابجایی سهام"، "افزایش حجم معاملات" و "تغییر سهامداری" آرام آرام شاخص جایگاه خود را برای یک رشد دیگر در پایان سال آماده خواهد کرد.
 
کارشناس بازار سرمایه به ضعف بازار‌های رقیب در مقابل "بورس" اشاره داشت و افزود: سایه ریسک مالیاتی در بازار‌های رقیب باعث شده که "بورس" تنها مقصد پول در حال حاضر باشد.
 
وی "خروج نقدینگی از بازارسرمایه" را بدین صورت ارزیابی کرد و گفت: با تمامی اتفاقات رخ داده در این مدت، خروج پول جدی را در بازار رخ نداد و البته بیشتر کاهش اعتبارات به چشم آمد که با افزایش مجدد آن، می‌توان باردیگر به بازار رونقی بخشید؛ در همین خصوص منتظر گزارش‌های ۹ماهه هستیم که مانند گزارش‌های ۶ماهه روندی امیدوار کننده رادر پیش بگیرند.

تاجبر با تحلیل افت شاخصی که از مهرماه آغاز شد و روند نوسانی آن، تاکنون ادامه داشته نیز تصریح کرد: افت مهرماه را می‌توان یکی از موارد نگران‌کننده بازار دانست اما؛ افت و خیز شاخص نمایانگر افت پرتفوی سرمایه‌گذاران نیست؛ بسیاری از سهم‌ها، کاهشی ۲۰ تا ۳۰درصدی را تجربه کرده و در حالی که شاخص اثری از این امر را نشان نمی‌دهد و معنی آن، وجود مشکل در خود شاخص است. 

عضو هیات مدیره کانون کارگزاران رفتار هیجانی را دومین عامل اثرگذار این روزهای بازار قلمداد کرد و افزود: واکنش بیش از حد به نزول بازار، گاهی اوقات تمامی سهم‌ها را با صف فروش می‌رساند که این امر حکایت از فاصله بسیار زیاد بورس ایران با استاندارد‌های جهانی دارد.

تاجبر در پایان تجدید ارزیابی دارایی را از اتفاقات مهم سال جاری دانست و افزود: این امر به رونق بازار سرمایه کمک کرده و عاملی برای تحول شرکت‌ها و اصلاح ساختار مالی آن‌ها خواهد بود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

شرایط انقباضی به "بورس" می‌رسد!

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

سابقه حقوقی ها، مهمترین پارامتر انتخاب سهم

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

ضربه "چاپ‌پول" به رشد اسمی بورس

ارسال نظر