بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
مقصد بعدی نقدینگی کجاست؟

گردش صندوق‌ها بر مدار بازار سهام

شواهد موجود حاکی از آن است که به سبب انتظارات تورمی احتمالا شاهد خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت و سپرده‌های بانکی باشیم.
کد خبر : ۲۰۰۴۹۸

گردش صندوق‌ها بر مدار بازار سهام

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، افزایش قیمت بنزین انتظارات از رشد قیمت‌ها را بالا برده و فعالان اقتصادی حداقل در کوتاه مدت اثرات تورمی آن را بر بازار سهام مثبت می‌پندارند.

به دلیل اثر ژانویه و انتظارات تورمی، دلار نیز مسیر صعودی اما؛ ملایم خود را آغاز کرده و کانال ۱۲ هزار تومان را لمس کرد و برآورد می‌شود این رشد تا پایان هفته ادامه یابد.

نفت نیز حرکت کم‌شتاب خود را آغاز کرده و وارد کانال ۶۳ دلار شد. به علاوه، اهالی بازار سرمایه همچنان در انتظار تصویب آیین‌نامه افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها از سوی هیئت دولت هستند.

در نظرسنجی چند روز پیش آبسیم پلاس، از ۳۹۸۹ نفر شرکت‌کننده در پاسخ به این سوال که "با توجه به جهش دلار تا کانال ۱۲ هزار تومان، تورم ناشی از افزایش قیمت بنزین و احتمال تصویب آیین نامه تجدید ارزیابی دارایی‌ها در دولت، نقدینگی موجود در صندوق‌های با درآمد ثابت چه رفتاری خواهد داشت؟" ۵۱ درصد معتقدند که "از این صندوق‌ها خارج و وارد بازار سهام می‌شود".

۲۳ درصد بر این باورند که "نقدینگی از صندوق‌ها خارج و به سمت بازار ارز می‌رود".

گردش صندوق‌ها بر مدار بازار سهام

شایان ذکر است که ۲۰ درصد افراد گزینه "عدم تغییر نقدینگی موجود در صندوق‌های فیکس" را انتخاب کردند و تنها ۶ درصد رأی به گزینه "خروج نقدینگی از بازار سهام و ورود به صندوق‌های فیکس" داده‌اند.

بررسی‌های آبسیم پلاس و شواهد موجود حاکی از آن است که مطابق با نتیجه نظرسنجی انجام شده، به سبب انتظارات تورمی احتمالا شاهد خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت و سپرده‌های بانکی باشیم اما؛ این که نقدینگی صندوق‌ها کدام بازار را نشانه‌گیری کند، جای بررسی بیشتر دارد!

به نظر شما مقصد بعدی نقدینگی صندوق‌ها و سپرده‌های بانکی کدام بازار خواهد بود؟!

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت؛

"توسعه سرمایه نیکی" بیشترین ارزش بازدهی کرد

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط؛

"تجربه ایرانیان" بیشترین ارزش ازآن خود کرد

نگاهی به آخرین وضعیت و عملکرد صندوق مشترک صبای هدف

ریسک بالا با چاشنی افت نرخ روز سبد سهام

مدیرعامل شرکت بورس تهران در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

حفظ کیک بزرگ نقدینگی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
دلار و سکه