بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به طور قطع روش تولید مسکن از جمله مشارکتی یا پیمانکاری مهم است، اما مهم‌تر از آن، راهکار توانمندسازی متقاضیان برای خرید مسکن است.
کد خبر : ۲۰۰۸۷۶

راهکار توانمندسازی متقاضیان برای خرید مسکن مهم است

به گزارش بورس نیوز، حسن خسته‌بند دررابطه با رویکرد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تولید انبوه مسکن به صورت مشارکتی، اظهار کرد: با توجه به کمبود مسکن در کشور، دولت باید از هر روشی برای تولید مسکن و تأمین نیاز مردم به مسکن استفاده کند.

وی افزود: تنها موضوع مورد توجه در تولید مسکن باید متراژ آن‌ها باشد، از این رو ساخت واحد‌های زیر ۸۰ متر باید در اولویت قرار بگیرد، زیرا با توجه به افزایش قیمت ها، مردم توان خرید مسکن با متراژ بالا را ندارند.

نماینده مردم بندرانزلی در خانه ملت ادامه داد: این مسئله در معاملات مسکن در یک سال اخیر نیز مشاهده شد، زیرا مطابق آمار‌ها میزان خرید و فروش مسکن با متراژ بالای ۱۰۰ متر کاهش قابل توجهی پیدا کرده و بالعکس خرید و فروش خانه‌های با متراژ زیر ۸۰ متر همچنان پررونق است.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: به طور قطع روش تولید مسکن از جمله مشارکتی یا پیمانکاری مهم است، اما مهم‌تر از آن، راهکار توانمندسازی متقاضیان برای خرید مسکن است، بنابراین دولت باید از تولید انبوه مسکن، مکانیزم‌های متفاوتی را برای ارائه تسهیلات خرید مسکن در نظر بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: شاید یک مسکن به روش مشارکتی ساخته شود و و آن واحد در بازار با قیمت روز به فروش برسد، اما این مساله مهم است که دولت باید تسهیلات مناسب و ارزان قیمت، در اختیار متقاضیان قرار دهد تل قدرت مالی خریداران افزایش یابد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر