بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
کد خبر : ۲۰۱۰۲۸

بازار گرم قرارداد آتی پسته و زعفران در بورس کالا

به گزارش بورس نیوز، در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالای ایران معامله گران تعداد ۳۳۵ هزار و ۲۲۰ قرارداد آتی را به ارزشی نزدیک به ۸۵۰۰ میلیارد ریال منعقد کردند.

همچنین، در جریان معاملات هفته قبل ۴۴ هزار و ۸۸۹ قرارداد آتی پسته برای دو سررسید آذر و بهمن ماه ۱۳۹۸ منعقد شد که ارزشی بیش از ۵۰۴۷ میلیارد ریال را رقم زد.

معامله‌گران تعداد ۲۷۴ هزار و ۸۰۰ قرارداد آتی زعفران نگین را نیز در حالی منعقد کردند که قرارداد مذکور با دو سررسید دی و اسفند ماه ۹۸ پیگیر معاملات خود بود. ارزش معاملات این قرارداد در مجموع به رقمی بیش از ۳۰۵۱ میلیارد و ۵۳۸ میلیون ریال رسید.

۵۶۲۰ قرارداد آتی زعفران پوشال معمولی نیز در سه سررسید آبان، دی و اسفند ۹۸ منعقد شد و ارزش ۴۴ میلیارد و ۵۶۱ میلیون ریالی را در پی داشت.

در جریان معاملات هفته گذشته ۹۹۱۱ قرارداد آتی زیره سبز در دو سررسید آبان و آذر ۱۳۹۸ به ارزشی حدود ۳۵۵ میلیارد و ۶۵۲ میلیون ریال منعقد شد و در پایان هفته نیز سررسید آبان ماه به دوره تحویل رسید و به معاملات خود پایان داد.

این در حالی است که معامله گران این هفته شاهد بازگشایی نماد معاملاتی سررسید بهمن ماه ۱۳۹۸ قرارداد آتی زیره سبز خواهند بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در دومین روز از اولین ماه زمستان رخ می دهد؛

افتتاح نماد جدید در معاملات گواهی سپرده زعفران پوشال

امروز در تالار محصولات صنعتی و معدنی رقم می‌خورد؛

بورس کالا میزبان ۱۱ هزار تن تیرآهن

ارسال نظر