بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید شد؛

ریسک نکنید! بنیادی ها همچنان مناسب ترند

ریسک نکنید! بنیادی ها همچنان مناسب ترند
کارشناس بازارسرمایه گفت: به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود با تمرکز بر سهام بنیادی، ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش دهند و اکثر سهم‌های کامودیتی محور بازار سرمایه ما، وضعیت بنیادی مناسبی دارند.
کد خبر : ۲۴۴۸۶۹

ریسک نکنید! بنیادی ها همچنان مناسب ترند

به گزارش بورس نیوز، برای پیش‌بینی عملکرد چند ماه آینده شرکت‌ها، علاوه بر نرخ ارز می‌بایست به تأثیر قطعی برق صنایع هم دقت داشت.

الهه ظفری کارشناس ارشد تحلیل تأمین سرمایه ملت در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی، در تحلیل‌ها باید حداقل نرخ دلار را ۲۱ هزار تومان در نظر گرفت؛ هرچند که احتمالاً دلار در ماه‌های آینده نرخ‌های بالاتری به خود ببیند.

وی ادامه داد: البته قطعی برق صنایع در گزارش‌های ماهانه شرکت‌ها تأثیرگذار بوده و بازار سرمایه به این گزارش‌های ماهانه، واکنش نشان خواهد داد. قطعی برق، مقدار تولید بعضی صنایع و شرکت‌ها را کاهش خواهد داد؛ ولی کاهش عرضه می‌تواند سبب نوسان قیمت‌ها شده و اثر منفی قطعی برق را تا حدودی خنثی کند. در میان‌مدت، با رفع مشکل کمبود برق، شرکت‌ها به لحاظ مقدار تولید به وضعیت عادی بازخواهد گشت.



وی افزود: با در نظر گرفتن رشد نقدینگی در اقتصاد کشور و شیب افزایشی نرخ ارز، انتظار تورم سنگینی در اقتصاد ما می‌رود و این تورم، تقریباً تمامی صنایع بورسی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

این فعال بازارسرمایه تاکید کرد: با این تورم، احتمالاً صنایعی که تولیدکننده کالاهای مصرفی هستند (مثل غذایی‌ها) در واکنش به این تورم، افزایش نرخ‌هایی خواهند داشت و شاید گزارش‌هایی منتشر کنند که حاکی از تغییر ناگهانی سودآوری در این شرکت‌ها باشد.

ظفری خاطرنشان کرد: بااین‌حال، معتقدم سرمایه‌گذاری در سهام این شرکت‌ها، پرریسک خواهد بود؛ چراکه تورم، نهاده‌های تولید را هم تحت‌فشار قرار خواهد داد و این‌طور نیست که با افزایش هزینه‌های تولید، شرکت‌ها به‌راحتی نرخ فروش محصول خود را افزایش داده و فروش داشته باشند.

کارشناس ارشد تحلیل تأمین سرمایه ملت در پایان گفت: ازاین‌رو، به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود با تمرکز بر سهام بنیادی، ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش دهند. اکثر سهم‌های کامودیتی محور بازار سرمایه ما، وضعیت بنیادی مناسبی دارند. حداقل مزیت سرمایه‌گذاری در سهم‌های بنیادی این است که اگر تغییر خاصی در شاخص‌های تحلیلی رخ دهد، سرمایه‌گذاران متحمل ضرر و زیان سنگین نخواهند شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

"بورس" و استراتژی تحلیل و صبر

عرضه اولیه ها؛ به بهانه سهامدار خرد به کام رانت داران سرخطی
چرا مجوزی برای عرضه‌های بدون دامنه نوسان صادر نمی‌شود؛

عرضه اولیه ها؛ به بهانه سهامدار خرد به کام رانت داران سرخطی

بورس در انتظار شکل گیری روند
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بورس در انتظار شکل گیری روند

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
سلام الان هشت سال هست به بهانه پولشوئی ومبارزه با پولشوئی وتروریست دربورس ایران وافای تیاف خزانهداریامریکا مدیران ومسئولان بورس طرح احراز هویت غیر قانونی وحقوق عامه وقانوناساسیزا اجرا کردهاند یک ..... دراینجا نیست از مسئولان بورس سوال کند دراین هشت سال احراز هویت مبارزه باپولشوئی وتروریست جندتا تروریست اقتصادی وپولشو دستکیرکردهاند این طرح جه خلافکارای وخلافکارهایرا دستکیر کردهاست حتما شهید کردن مدافعان حرم وسردار سلیمانی از دستاوردهای این طرح سجام هست یک ......... هم دایران پیدانمیشود همه شدهاند ..........ه ..ودولت ودولتیان ازهمه بدتر بعد نماز بخوانید وزن وبجه درست کنید وانتظار ارامش وامنیت دارید محال هست رویارامشراببینید با ....سلام این طرح بزرکترین خسارتهارابه مردم اسلام وازهمه مهمتر اقتصادزده است این جنایتکاران وبردگان خزانهداریامریکا هرجا باشند از جنکال انتقام دور نخواهند شد وبه برکت خدا همه مجازات سخت وشدید خواهند شد وهرجه کردهاند ذرهذره پس خواهند داد وقاتلو ائمتالکفر این امامان وپیشوایان گمراهی بدون شک مجازات سختی درانتظارشان هست الان منتظر هستیم ...تا .....کنیم .بدون .به صلح وارامش خواهد رسید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
سلام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
سهامداران، بابت خریدشان گزارش حسابداری دارند. اقتصاد و سرمایه خرید سهامداران را فدای یکسری سهام بنیادی کردن اصلا قبول نیست و افشا زدن هم کار درستی نیست و عرضه بیش از تقاضا که روند نزولی را باعث می شود هم کار درستی نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
ریسک هم معنی ندارد و باید حذف شود و از فیبوی بالا به پایین آوردن سو استفاده یک عده به نفع خود و به ضرر دیگران است که دور از عدالت است.