بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
جابه‌جایی سنگین در «بکهنوج»؛

کارت ضمانت این نیروگاه به اتمام رسید

کاهش نرخ فروش نیروگاه شوباد عرصه را بر «بکهنوج» تنگ کرده و ارقام سرخ را در تابلو‌ها به نمایش گذاشته است.
کد خبر : ۱۹۵۴۷۷

کارت ضمانت این نیروگاه به اتمام رسید

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، شرکت «تولید برق ماه تاب کهنوج» در مرداد ماه با کسب ۲۵ میلیارد تومان درآمد، مجمع عایدی خود در ۵ ماهه نخست سال جاری را به رقم ۱۲۶ میلیارد تومان رساند. در نگاه ماهانه مبلغ درآمد ۸ درصد رشد نسبت به مرداد ماه سال گذشته نشان می‌دهد اما؛ در مجموع عملکرد ۵ ماهه شاهد افت ۱۶ درصدی درآمد عملیاتی هستیم.

کارت ضمانت این نیروگاه به اتمام رسید

مهمترین دلیل پیشی گرفتن مبلغ فروش در چند ماه اخیر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آن است که نرخ ارز مبنای تعدیل نرخ خرید برق تضمینی از ارز مبادله‌ای در سال گذشته به نرخ ارز ETS در سال جاری تغییر کرده است. البته این نکته را نیز باید مدنظر داشت که قرارداد تضمینی واحد‌های گازی یک و دو نیروگاه شوباد به پایان رسیده و از این پس برق تولیدی این دو واحد در بازار برق به فروش می‌رسد که نرخ آن نسبت به نرخ برق در قرارداد خرید تضمینی کمتر است.

پایان دوره خرید تضمینی واحد‌های گازی نیروگاه شوباد سبب شد تا «بکهنوج» در دوره ۶ ماهه منتهی به تیر ۹۸ با زیان ناخالص مواجه شود؛ در حالی که بهای تمام شده نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر خاصی نداشته و تنها کاهش نرخ فروش نیروگاه شوباد عرصه را بر این شرکت تنگ کرد. نتیجه آن شد که سود انباشته ۹۲ میلیارد تومانی که تا پایان سال مالی منتهی دی ۹۷ به بار نشسته بود، اکنون به زیان انباشته ۵۳ میلیارد تومانی مبدل شود.

در نظر روز گذشته آبسیم پلاس، ۶۲ درصد از سهامداران موقعیت خود در نماد «بکهنوج» را فروش اعلام کردند و ۳۸ درصد دیگر گزینه خرید را انتخاب کردند.

کارت ضمانت این نیروگاه به اتمام رسید

بر این اساس، در معاملات روز یک شنبه هفته جاری شاهد حضور ۴۲۹ خریدار و ۳۴۵ فروشنده بودیم. بنابراین، هر چند که تعداد خریداران بیشتر بود، اما قدرت فروشندگان بر خریداران چربید و شاهد فشار عرضه در این نماد و افت قیمت بودیم. در معاملات روز جاری نیز شاهد تشکیل صف فروش در نماد «بکهنوج» هستیم. به این ترتیب، نتیجه نظرسنجی بر تابلوی معاملات این سهم برقی نیز به نمایش درآمد.

«بکهنوج» از ابتدای سال جاری تا روز گذشته بالغ بر ۱۱۰ درصد رشد قیمت در تابلوی معاملات بازار سرمایه داشته که طی معاملات امروز بخشی از آن را پس گرفت.

در مدت یاد شده حقوقی‌ها عزم خروج از «بکهنوج» را داشتند و ۴۴ میلیارد تومان از سهام این شرکت با به حقیقی‌ها فروختند.

این سهم سال جاری را چندان پرقدرت آغاز نکرد و و تقریبا تا اواسط تیر ماه با نوسان اندک معاملات خود را سپری کرد اما؛ از آن زمان به بعد وارد کانال صعود شد و بعد از گذشت ۴ ماه از سال، روی خوش به سهامداران خود نشان داد. در مدت اخیر همزمان با اوج‎گیری حجم معاملات، روند صعودی سهم به مانع خورده و شاهد قرمزپوش شدن قیمت در نماد «بکهنوج» هستیم.

کارت ضمانت این نیروگاه به اتمام رسید

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
جریان سوددهی در توربین‌های این شرکت؛

برق «بزاگرس» را گرفت

خودی‌ها در صدر فهرست وام گیرندگان «بانک گردشگری»؛

وقتی "بخار" از اتاق مدیریت بلند نمی‌شود

شبکه پرترافیک در خطوط «وبملت»؛

شاپرک بر شانه کدام بانک‌ها می‌نشیند!

برق زیرمجموعه‌ها در چشمان این سرمایه گذار؛

نیروی سودآوری در بازوان «وسنا» می‌نشیند!

ارسال نظر