بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
یکی از سهم‌هایی که حقوقی‌ها بار‌ها میل فراوانی به خرید آن از خود نشان داده‌اند "وبانک" است اما؛ در مدت اخیر رفتاری متفاوت مشاهده می‌شود.
کد خبر : ۲۰۹۸۹۰

رفتار حقوقی‌ها در این سهم تغییر کرد

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، یکی از شرکت‌هایی که حقوقی بسیار فعالی دارد و حجم بالایی از خرید و فروش‌های روزانه را به خود اختصاص می‌دهد، «سرمایه گذاری گروه توسعه ملی» با نماد "وبانک" است.

حقوقی‌ها از ابتدای سال جاری تا به امروز بالغ بر ۶۶ میلیون سهم را به حقیقی‌ها فروخته‌اند و برآیند خروج را ترسیم کرده‌اند؛ این در حالی است که تا اواسط دی ماه بیش از هر چیز در قامت خریدار ظاهر شده بود و بالغ بر ۱۴ میلیون سهم از حقیقی‌ها خریداری کرده بود اما؛ با نزدیک شدن به بهمن ماه عرصه را به حقیقی‌ها واگذار کرد.

لازم به ذکر است که "وبانک" در این مدت بازدهی ۱۱۱ درصدی را به ثبت رسانده است.

بر اساس آخرین صورت مالی دوره ۱۲ ماهه، ۶۲ درصد درآمد‌های شرکت از محل سود سهام شرکت‌های فرعی و زیرمجموعه حاصل شد و ۳۸ درصد با فروش سرمایه گذاری‌ها حاصل شد.

نگاهی به صورت‌های مالی چند دوره اخیر نشان می‌دهد که درآمد سود سهام پس افت در سال ۹۴ و ۹۵، مجددا روند صعودی به خود گرفته و با توجه به روند افزایش سودآوری شرکت‌ها در سال جاری، انتظار می‌رود این روند کماکان ادامه داشته باشد.

از محل فروش سرمایه گذاری ها، "وبانک" در سال مالی گذشته سود بسیار مناسبی کسب کرد اما؛ در سال جاری با وجود رشد شدید قیمت‌ها در بازار سرمایه، چندان مطابق انتظارات پیش نرفته است و باید تا پایان سال جاری به انتظار نشست و دید آیا وضعیت بسیار مطلوب پرتفوی بورسی، در صورت‌های مالی نیز نشانه‌های خود را بروز می‌دهد یا خیر!

رفتار حقوقی‌ها در این سهم تغییر کرد

این شرکت بالغ بر ۲۴ هزار و ۷۸۹ میلیارد ریال در شرکت‌های بورسی سرمایه گذاری کرده و نصف همین مبلغ را به شرکت‌های غیربورسی اختصاص داده است. در حال حاضر، ارزش بازار پرتفوی بورسی فراتر از ۱۳۲ هزار میلیارد ریال است که اختلاف بسیاری با بهای تمام شده دارد.

بیشترین سرمایه گذاری در صنعت «محصولات شیمیایی» انجام شده و پس از آن، انبوه‌سازی، املاک و مستغلات سهم بالایی دارد.

در ترکیب سبد سهام بورسی، "شاراک"، "وبشهر" و "سیدکو" به ترتیب بیشترین سهم را دارند و پرتفوی غیربورسی تمرکز "وبانک" روی املاک است و سخت به دنبال کسب بازدهی از بازار مسکن است.

رفتار حقوقی‌ها در این سهم تغییر کرد

بر اساس آخرین اطلاعات مالی منتشر شده، NAV هر سهم "وبانک" حدود ۹۵۷۷ ریال تخمین زده می‌شود که با توجه به قیمت ۶۳۷۱ ریالی این سهم در معاملات روز جاری، نسبت NAV/P بالغ بر ۶۶.۵ درصد است.

رفتار حقوقی‌ها در این سهم تغییر کرد

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سود فروش ۲.۵۹۲ میلیارد ریالی این سرمایه‌گذار ثبت شد؛

"وبانک" و مازاد ارزش ۳۷هزارمیلیاردی از ۴شرکت

درآمد‌های ناشی از فروش سرمایه‌گذاری کاهشی شد؛

سودآوری "وبانک" زیر ذره‌بین رفت

ارسال نظر