بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰
مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه تهران و دانشگاه جامع علمی کاربردی با حضور رییس دانشگاه تهران، رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی، رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و مشاور رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در سالن همایش پندار پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد.
کد خبر : ۲۴۰۲۶۱

خواندن ۲ دقیقه

تفاهم‌نامه همکاری +بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه تهران و دانشگاه جامع علمی کاربردی با حضور محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران، محمد حسین امید رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی، عباس زارعی هنزکی رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و احمدرضا پیش بین مشاور رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در سالن همایش پندار پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد.

در این مراسم رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به ارایه گزارشی از برنامه پیشران ۱۴۰۰ پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و تفاهمنامه جامع علمی کاربردی پرداخت.

زارعی بیان کرد: برنامه پیشران ۱۴۰۰ پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با نام ecosystem building و با مخفف EB ۱۴۰۰ تعریف و تدوین شده است، برنامه پیشران، متشکل از چند پروژه پیشران بوده که شامل شهر دانش، شبکه فناوری، ناحیه نوآوری، دهکده نوآوری هوشمند، ناحیه نوآوری اینترنت اشیا، مرکز فناوری‌های جامع و دقیق کشاورزی است.

وی از شهر دانش به عنوان نخستین طرح پیشران یاد کرد و گفت: مشخصا دنیا در قرن بیست و یکم، به دنبال این است که با تغییر زاویه دید و پذیرفتن یکسری رشته‌های مشخص، رشد بعدی خود را در انقلاب صنعتی چهارم و پنجم ایفا کند.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در دانشگاه تهران برای انقلاب صنعتی چهارم و پنجم، مفهوم شهر دانش را برنامه ریزی و راه اندازی کرده ایم، شهردانش بر مفاهیم هوشمندی، سبز و کارآفرین بودن متکی است، ضمن اینکه اعتقاد داریم شهر دانش ما قابل تعمیم به کل کشور نیز است.

وی از شبکه فناوری به عنوان دومین پروژه پیشران یادکرد و گفت: شبکه فناوری دانشگاه تهران شبکه‌ای است هوشمند و پویا از شبکه‌های بازیگران اصلی اکوسیستم فناوری و نوآوری دانشگاه تهران در پردیس‌ها، دانشکده‌ها، و موسسات و مراکز مرتبط با دانشگاه تهران است، این شبکه منطبق بر اصول و قوانین حاکم بر پارک‌های علم و فناوری نسل سوم و چهارم بنا نهاده شده است تا بستری تعاملی و بین رشته‌ای در کشور برای ایجاد و توسعه نوآوری، فناوری، بهبود سبک زندگی و اثرگذاری پایدار بر اقتصاد کشور فراهم آورد.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، به نواحی نوآوری به عنوان سومین پروژه پیشران اشاره کرد و افزود: ناحیه نوآوری دانشگاه تهران، پلی بین صنایع سنتی و فناوری‌های نوین ودستیابی به اهداف شهر دانش (با مشارکت بخش‌های عمومی و خصوصی) است. در حقیقت، جریانات نواحی نوآوری، زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا صنعت سنتی که از مفاهیم انقلاب صنعتی دوم و سوم پیروی میکند، به فناوری‌های نوین نزدیک شود.

وی تاکید کرد: تحقق اهداف پارک علم و فناوری دانشگاه تهران زمانی روی میدهد که تفکر پارک دانشگاه تهران، تبدیل شدن به پارک نسل چهارم باشد و این امر از طریق نواحی نوآوری میسر است.

زارعی به راهبرد‌های کلان دانشگاه جامع علمی کاربردی اشاره کرد و افزود: در فاز اول همکاری با دانشگاه جامع علمی کاربردی؛ اهداف بهره برداری از ظرفیت‌های نیروی انسانی تکنولوژیست، صنعتگر و کارآفرین، ایجاد اشتغال و تامین نیروی انسانی میانی کشور، تاکید بر بومی گزینی و تربیت برای بوم در دانشگاه جامع علمی کاربردی، توسعه آموزش‌های شایستگی محور و شغل مدار و متناسب با نیاز‌های شاغلین و جویندگان کار، حمایت از محققان، مدرسان و دانشجویان در تولید و انتقال فناوری و انجام پژوهش‌های کاربردی بیشترین تطابق و اتصال را با شبکه فناوری و شهر دانش دارد.


  • بیشتر بخوانید:

کارآفرینی در روسیه

اشتراک گذاری :
ارسال نظر