بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
«رکیش» از نظر تعداد تراکنش کارتخوان‌های فروشگاهی سهم ۹.۴ درصدی در تیر ماه سال جاری داشت اما؛ در دو حوزه دیگر فعالیت چندانی از خود نشان نداده است.
کد خبر : ۱۹۵۳۸۳

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، شرکت‌های فعال در حوزه PSP در تیر ماه بیش از ۲.۳ میلیارد تراکنش به ارزش بیش از ۲۶۵ هزار میلیارد تومان، در سامانه شاپرک به ثبت رساندند که رقم بسیار قابل توجهی است.

بر همین اساس، می‌توان چنین گفت شرکت‌های فعال در این حوزه، از بازار قابل توجهی برخوردار هستند و در صورتی که بتوانند سهم خود از این بازار را بیشتر کنند، ارقام قابل ملاحظه‌ای به عنوان درآمد می‌توانند شناسایی کنند.
از نظر مقدار تراکنش، سهم شرکت «کارت اعتباری ایران کیش» ۸.۴ درصد بود و از حیث مبلغ تراکنش سهم ۱۳.۲ درصدی داشت.

به این ترتیب، از نظر مقدار تراکنش در رتبه پنجم و از نگاه مبلغ جزو سه شرکت برتر قرار دارد و پس از شرکت‌های «به پرداخت ملت» و «پرداخت الکترونیک سامان»، رده سوم را در بین شرکت‌های PSP دارا است.

فلش قرمز خروج در مقابل حقوقی‌های «رکیش» درج شد

فلش قرمز خروج در مقابل حقوقی‌های «رکیش» درج شد

رکیش» از نظر تعداد تراکنش کارتخوان‌های فروشگاهی سهم ۹.۴ درصدی در تیر ماه سال جاری داشت که نسبت به خرداد ماه افت نشان می‌دهد. این شرکت از ابزار‌های پذیرش اینترنتی، سهم اندک یک درصدی دارد و در ابزار‌های پذیرش موبایلی سهمی کمتر از یک درصد از بازار دارد. این در حالی است که «رکیش» با سهم ۱۵.۸ درصدی، به عنوان دارنده بالاترین تعداد کارتخوان‌های فروشگاهی فعال سیستمی محسوب می‌شود.


بنابراین، این شرکت باید بیش از پیش در حوزه‌های اینترنتی و موبایلی فعال شود تا بتواند سهم بیشترین برای خود کنار بگذارد. البته نرم افزار موبایلی «تاپ» را راه اندازی کرده اما؛ هنوز جایگاه مناسبی در بین مردم پیدا نکرده و به مانند دیگر نرم افزارها راه به جایی نبرده است.

فلش قرمز خروج در مقابل حقوقی‌های «رکیش» درج شد

«رکیش» در مرداد ماه ۴۴ میلیارد تومان درآمد کسب کرد تا مجمع درآمد‌های ۵ ماهه نخست سال جاری به رقم ۲۱۱ میلیارد تومان نزدیک شود. به این ترتیب، تاکنون ۳۵ درصد از ۶۰۲ میلیارد تومان درآمد پیش بینی شده برای کل سال ۹۸ را محقق کرده است.

فلش قرمز خروج در مقابل حقوقی‌های «رکیش» درج شد

در نظرسنجی آبسیم پلاس در خوص معاملات «رکیش» در بازار سرمایه، ۵۹ درصد از شرکت کنندگان رأی به خرید این سهم داده‌اند و ۴۱ درصد دیگر موقعیت فروش را انتخاب کردند.

فلش قرمز خروج در مقابل حقوقی‌های «رکیش» درج شد

در معاملات این سهم در اولین روز کاری هفته گذشته شاهد حضور ۱۰۴۲ خریدار در مقابل ۵۴۰ فروشنده بودیم. به این ترتیب، مطابق با نتیجه نظرسنجی انجام شده، تعداد خریداران بیش از فروشندگان بود.

نکته جالب توجه نقش پررنگ حقوقی‌ها در سمت تقاضا برای این سهم در روز یاد شده است اما؛ در مجموع، از ابتدای سال جاری تا به امروز، حقوقی‌ها ۳۷ میلیارد تومان از سهام «رکیش» را به حقیقی‌ها واگذار و نشان قرمز خروج را در مقابل نام خود ثبت کرده اند.

شایان ذکر است که «رکیش» در مدت سپری شده از سال جاری بازدهی این سهم به ۶۵ درصد نزدیک شده و سهامداران خود را راضی نگه داشته است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تداوم یکه‌تازی «پرداخت» با شاپرک؛

«رکیش» جای «رتاپ» را گرفت

خودی‌ها در صدر فهرست وام گیرندگان «بانک گردشگری»؛

وقتی "بخار" از اتاق مدیریت بلند نمی‌شود

جابه‌جایی سنگین در «بکهنوج»؛

کارت ضمانت این نیروگاه به اتمام رسید

شبکه پرترافیک در خطوط «وبملت»؛

شاپرک بر شانه کدام بانک‌ها می‌نشیند!

ارسال نظر