بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴
شبکه پرترافیک در خطوط «وبملت»؛

شاپرک بر شانه کدام بانک‌ها می‌نشیند!

با توجه به حجم بالای جابه‌جایی نقدینگی از درگاه شاپرک، تلاش بانک‌ها برای افزایش سهم خود از تراکنش‌های این درگاه قابل توجه است.
کد خبر : ۱۹۵۴۵۷

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، نگاهی به جایگاه سامانه شاپرک در اقتصاد ملی نشان می‌دهد که ۱۵.۶ درصد از نقدینگی کشور به تراکنش‌های شاپرک مربوط می‌شود.

در چهارمین ماه از سال جاری بالغ بر ۲۶۴ هزار میلیارد تومان، ارزش تراکنش‌های شاپرک بود که ۹۸ درصد آن به خرید کالا و خدمات مربوط می‌شود و ۸۸ درصد از درگاه کارتخوان‌های فروشگاهی عبور می‌کند.

در این بین، نگاهی به سهم بانک‌ها از بازار پرتراکنش شاپرک می‌اندازیم.

شاپرک بر شانه کدام بانک‌ها می‌نشیند!

بر اساس آخرین آمار‌ها و گزارش‌های موجود، «بانک ملت» با سهم ۲۴.۲ درصدی از تعداد و سهم ۲۳.۶ درصدی از مبلغ تراکنش‌های شاپرک، با اختلاف فاحش، بالاترین سهم از پذیرش تراکنش‌های شاپرک را به خود اختصاص داده و رتبه نخست را در بین تمام بانک‌های پذیرنده دارا است.

شاپرک بر شانه کدام بانک‌ها می‌نشیند!

بانک ملی ایران با سهم ۱۱.۹ درصدی از تعداد تراکنش ها، رتبه دوم را دارد و بانک کشاورزی در جایگاه سوم ایستاده است.

از نظر مبلغ تراکنش نیز رتبه‌های اول و دوم در اختیار «بانک ملت» و بانک ملی ایران قرار دارد اما؛ بر خلاف تعداد تراکنش، بین بانک‌های «صادرات ایران» و کشاورزی جابه‎جایی صورت گرفته و «بانک صادرات» رتبه سوم را به نام خود ثبت کرده است.

شاپرک بر شانه کدام بانک‌ها می‌نشیند!

بر اساس گزارش ها، بالاترین سهم تعدادی از تراکنش‌های ابزار کارتخوان فروشگاهی به بانک‌های «ملت»، «ملی ایران» و «صادرات ایران» تعلق دارد.

هر چند که بانک «ملت» از نظر تعداد تراکنش از درگاه ابزار موبایلی از بانک «آینده» جلوتر است اما؛ بانک «آینده» نسبت به حجم تراکنش‌های خود، بالاترین سهم از پذیرش تراکنش‌های هر بانک در زمینه ابزار‌های موبایلی را دارد. پس از آن، بانک‌های «ملت» و «ملی ایران» قرار دارند.

شاپرک بر شانه کدام بانک‌ها می‌نشیند!

طی بررسی‌های انجام شده مشخص شد که در تیر ماه بانک‌های «آینده» و «خاورمیانه» در کل به ترتیب ۲.۵ و ۰.۱ درصد از تعداد تراکنش‌های کارتی شبکه پرداخت کشور را در اختیار داشته‌اند که در مقایسه با کل تعداد تراکنش‌های کارتی در شبکه پرداخت، سهم بسیار ناچیزی محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
خودی‌ها در صدر فهرست وام گیرندگان «بانک گردشگری»؛

وقتی "بخار" از اتاق مدیریت بلند نمی‌شود

جابه‌جایی سنگین در «بکهنوج»؛

کارت ضمانت این نیروگاه به اتمام رسید

برق زیرمجموعه‌ها در چشمان این سرمایه گذار؛

نیروی سودآوری در بازوان «وسنا» می‌نشیند!

ارسال نظر