بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:یکی از مهمترین مشکلات طرح ملی مسکن بحث سود بالای تسهیلات برای متقاضیان است، مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته، متقاضیان باید ماهانه بین یک میلیون و دویست هزار تومان تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را به عنوان بازپرداخت تسهیلات واریز کنند.
کد خبر : ۲۰۰۳۴۲

سود بالای تسهیلات، مهمترین مشکل طرح ملی مسکن

به گزارش بورس نیوز، شادمهر کاظم زاده در رابطه با برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح ملی مسکن در تمام استان ها، اظهار کرد: به نظر می‌رسد که وزارتخانه برای اجرای طرح ملی مسکن در تمام استان‌ها برنامه‌ریزی دقیق و مشخصی ندارد و تاکنون برنامه شفافی در این رابطه ارائه نشده است.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در خانه ملت افزود: با توجه به روند اجرای طرح ملی مسکن، این نگرانی به وجود می‌آید که اجرای طرح با مشکلات و موانع بسیاری مواجه شود و حتی اجرای طرح در حد حرف و بر روی کاغذ باقی بماند.

وی ادامه داد: مجلس چشم‌انداز روشنی برای اجرای طرح ملی مسکن متصور نیست، از این رو خوب بود که وزارت راه و شهرسازی در دو سال اخیر طرح مذکور را عملیاتی می‌کرد، نه آنکه در پایان عمر دولت تازه طرحی مانند طرح ملی مسکن را آغاز کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مشکلات طرح ملی مسکن بحث سود بالای تسهیلات برای متقاضیان است، مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته، متقاضیان باید ماهانه بین یک میلیون و دویست هزار تومان تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را به عنوان بازپرداخت تسهیلات واریز کنند.

کاظم زاده بیان کرد: این در حالی است که این طرح با هدف خانه‌دار کردن اقشار ضعیف و متوسط جامعه تهیه و طراحی شد، البته به این مسئله پاسخ داده شود که کدام یک از خانوار‌ها توان پرداخت این تسهیلات را دارند.


عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی باید سازوکار ثبت نام و اجرای طرح ملی مسکن را اصلاح کند تا واقعا افراد نیازمند و خانوار‌های هدف بتوانند نسبت به تأمین مسکن مورد نظرشان اقدام کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر