بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به نفس راحت بورس بازان به خاطر اتمام تبلیغات نامزدها و کولبرانی که اسم شان بد در رفته و...
کد خبر : ۲۴۲۶۸۷

ورشکستگی شرکت مشهدی و دلخوشی کوتاه مدت اهالی جاده مخصوص

به گزارش بورس نیوز، امروز روز خاصی برای بازار سرمایه بود؛ چون این روزها آن‌قدر آقایان برای خودنمایی، دم از حمایت بازار سرمایه زده و وعده رونق در بورس داده‌اند که تابلوی بورس با شنیدن اسم انتخابات هم کهیر می‌زند!

از شنبه دیگر وعده‌ای در کار نیست و خدا اگر یاری کند، این بازار جفا کشیده چند وقتی بی دلسوزی و دخالت سیاسیون کار می‌کند و نکته اینجاست که از نگاه بسیاری تحلیلگران، هیچ‌یک از ۷ مرد اصلح میدان، برنامه اقتصادی درست‌وحسابی ندارند و فقط با وعده و شعار مردم را دل‌خوش کرده‌اند.

"بورس" هم مثل سایر بازارهای مالی در بلاتکلیفی وضعیت اقتصاد با دوست و آشنا دست‌وپنجه نرم می‌کند و بعد از تعیین سکان‌دار جدید پاستور نیز این نگرانی وجود دارد که مستأجران جدید، تا فشار تحریم‌ها کاهش یافت و منابع ارزی بلوکه‌شده آزاد شد، تمام وعده‌های حمایت از تولید و احداث مسکن و ... را به فراموشی بسپارند و پول پاشی کنند و چند صباح دیگر، در بلائی بزرگ‌تر از امروز گرفتار باشیم.

گل‌وبلبل در پاستور

رئیس پاستور این روزها طوری از موفقیت‌هایش در اداره کشور سخن می‌گوید که گاهی شک می‌کنیم شاید آمار جای دیگری از دنیا را اشتباهاً به دستشان رسانده‌اند! رشد اقتصادی ما، دشمن را پای میز مذاکره کشاند؟ کاش قبل ازاین‌گونه فخرفروشی به افتخاراتتان، نگاهی هم به سفره‌های خالی مردم می‌کردید و اندکی شرمنده بودید! البته که فروش سهام دولت ۶ برابر سال قبلش، افتخار دارد؛ اصلاً هم مهم نیست از جیب کی به جیب کی رفته!

دل‌خوشی کوتاه‌مدت اهالی جاده مخصوص 

اهالی جاده مخصوص این روزها بی‌صبرانه منتظر اسباب‌کشی رسمی در پاستور هستند تا با ساکن شدن مستأجر جدید، محصولشان را گران کنند و سودی به جیب بزنند. کارشناسان این حوزه اما با افسوس سر تکان می‌دهند و حسرت می‌خورند که طبق معمول، منافع مردم هیچ جا لحاظ نشده و دوباره برای پوشش سوء مدیریت‌ها، قرار است گران کنند! اما این خوشی دیری نخواهد پایید و خیلی دور نیست روزی که خودروها را چند برابر امروز بفروشند و باز زیان دهند!

ورشکستگی شرکت مشهدی

یکی از شرکت‌های مشهدی بازار به‌حکم دادگاه، ورشکسته اعلام شد! جالب اینجاست که در چند سال گذشته، چند باری از مشکلات این شرکت نوشتیم و به سهامداران هشدار دادیم مراقب رشد عجیب‌وغریب قیمت سهم باشند؛ ولی عده‌ای شاکی شدند که چرا زمین‌های باارزش این شرکت را نمی‌بینیم؟ فقط خدا کند از این زمین‌های باارزش، لقمه‌ای هم به سهامداران برسد و فقط بدهی‌هایش برای سهامداران به میراث نماند.

بیچاره کولبران

سال‌هاست که هر وقت از واردات قاچاق سخن بگوییم، فوری کولبران را قاچاقچی کالا معرفی می‌کنند. ولی خبر رسیده که فقط در حوزه قطعات یدکی خودرو، ۱۱.۵ میلیارد دلار واردات قاچاق صورت گرفته که اتفاقاً هیچ ربطی هم به کولبران نداشته و این قاچاق از مبادی رسمی وارد کشور شده است.


خروج نوسترآداموس از غار و کاندیدای قفل شکن

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۳
هرکی‌هستی؟هرچی‌هستی!وهرچی‌می‌خوای‌باشی‌باش،ولی‌دمت‌گرم،از‌این‌حرف‌ها‌زیاد‌بزن،اگه‌ازاین‌جماعت‌فاسد‌نیستی!!