بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
پیرمرد‌های بازار سرمایه معرفی شدند؛

ذخیره‌ای در جیب کارکنان سه تفنگدار بانکی

بر اساس رتبه بندی انجام شده، بانک‌های کشور از نیروی انسانی زیاد و البته سن بالا برخوردار هستند که موجبات سنگینی سمت چپ ترازنامه شده است.
کد خبر : ۱۹۶۹۵۵

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، یکی از سرفصل‌های سمت چپ ترازنامه، ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان است که در بخش بدهی‌های غیرجاری و بلندمدت دسته بندی می‌شود. این ذخیره، تعهد شرکت به پرسنل و کارکنان خود است و برای هر شخص با توجه به سنوات خدمت و حقوق و مزایای وی محاسبه می‌شود.

ذخیره‌ای در جیب کارکنان سه تفنگدار بانکی

نکته قابل ذکر آن است که این ذخیره بر ساختار مالی شرکت‌ها اثر منفی قابل توجه ندارد. در واقع می‌توان چنین گفت که هر چه ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان کمتر باشد، نشان از جوان‌تر بودن نیروی انسانی دارد.

بر اساس آخرین صورت‌های مالی منتشر شده، در بین شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه، سه تفنگدار بانکی بیشترین ذخیره را در مزایای پایان خدمت کارکنان خود گرفته‌اند.

بر اساس رتبه بندی انجام شده، «وبملت» با رقمی در حدود ۲۵۶۲ میلیارد تومان ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان، در جایگاه نخست ایستاده است.

دیگر بانک حاضر در بازار سهام، «وبصادر» ۲۱۴۳ میلیارد تومان برای این سرفصل ذخیره گرفته و «وتجارت» ۱۹۲۰ میلیارد تومان کنار گذاشته است.

ذخیره‌ای در جیب کارکنان سه تفنگدار بانکی

به عبارت بهتر، سه بانک بزرگ کشور به تنهایی ۶۶۲۵ میلیارد تومان ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان لحاظ کرده‌اند.

از یک سو، بالا بودن این رقم نشان از به‌کارگیری افراد تا سن‌های بالا دارد و نیرو انسانی جوان جای کمتری در ساختار این شرکت‌ها دارد اما؛ از سوی دیگر، می‌تواند بیانگر این موضوع باشد که این شرکت‌ها نیروی انسانی بیشتری را به خدمت گرفته‌اند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
United States of America
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸
درسته که کارکنان با سن بالا ذخیره سنوات خدمتی را بالا می برد ولی سوابق کاری و تجربه انها چند برابر نیروهای جوان هستش که در کارایی یک موسسه و سازمان موثر هست بطور مثال اکه یه جوان رییس شعبه بشه افرادی که به بانک مراجعه میکنند و پولهایشان را در انجا سپرده گذاری میکنند با بودن یه جوان بعنوان رییس شعبه چندان رغبت به این کار نمیکنمد تجربه بالا با سن بالا از لحاظ رفتاری و گفتاری مشتری را جذب میکند همچنین در سایر سطوح هم بهمین ترتیب .سریع الاطلاق شاغل در بانک پاسارگاد