بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
مدیرعامل شرکت بورس تهران در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

حفظ کیک بزرگ نقدینگی

از جمله راهکار‌های حفظ و اضافه شدن جذابیت در "بورس" حفظ نقدینگی بوده ضمن آنکه عرضه‌های اولیه مناسبی در مسیر ورودی بازارسرمایه قرار گرفته‌اند که می‌تواند برای بازار جذابیت ایجاد کند.
کد خبر : ۲۰۰۹۰۵
 
بزرگ کردن کیک بازار، راهی برای حفظ نقدینگی
 
 
به گزارش بورس نیوز،علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس تهران با اشاره به حجم معاملات برترین نمادهای بورسی گفت: برترین‌های این نماد‌ها شرکت‌هایی هستند که بیشترین ارزش معاملات و حجم معاملات را به خود اختصاص داده‌اند؛ این در حالی است که ۵۰درصد معاملات خرد از ایستگاه‌های آنلاین انجام می‌شود که نشان از یک چالش فرهنگی و اصلاح رفتاری مردم و فعالان بازارسرمایه دارد و بورس تهران با ۲۲تالار منطقه‌ای درگاه وصل کلیه فعالان بازار سرمایه با مردم است.

وی خاطرنشان کرد: نوسان بازارسرمایه تابع اقتصاد کلان بوده و این مساله حاکی از آن است که سرمایه‌گذاران به طور مداوم در حال تحلیل شرایط بوده و با تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال نوسانات را تحلیل می‌کنند.

صحرایی ادامه داد: باید در این راستا کار فرهنگی صورت بگیرد تا مردم رفتار‌های هیجانی در بازار نداشته باشند.

مدیرعامل شرکت بورس تهران در خصوص نوسانات دلار و راهکار‌هایی حفظ نقدینگی در بازار سرمایه به خبرنگار بورس نیوز گفت: از جمله راهکار‌های حفظ و اضافه شدن جذابیت در بازار سرمایه رشد مداوم عرضی و طولی آن به مثابه یک کیک بزرگ برای سود بردن همه ذی‌نفعان است. افزایش تعداد عرضه‌های اولیه با کیفیت شرکت‌هایی با سایز بزرگتر و همچنین استقبال از شرکت‌هایی که شرایط حضور در بورس را دارند را می‌توان از جمله این راهکار‌ها عنوان کرد.

وی افزود: از جمله این شرکت‌ها، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی است که در صورت رسیدن به نتیجه، پاسخی به تقاضای مردم عزیز است.

صحرایی همچنین در توصیه‌ای از سهامداران خواست که به فضای مجازی برای سرمایه‌گذاری اتکا نکنند و با دانش کافی یا دریافت اطلاعات اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

وی در پایان درخصوص عرضه اولیه شرکت‌ها نیز بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ شرکت در بورس تهران عرضه اولیه شده اند و قرار است در آینده نیز عرضه اولیه دو شرکت مجموعه گلرنگ یکی شرکت "غذایی کوروش" و دیگری شرکت "شوینده پدیده شیمی غرب" نیز در فهرست عرضه‌های اولیه قرار دارد همچنین عرضه اولیه شرکت "سرمایه‌گذاری کوثر" وابسته به بنیاد شهید کار پذیرش آن انجام شده و به‌زودی در تالار بورس درج می‌شود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت بورس تهران در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

مسیر سبز "تامین‌مالی" در "بورس"

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

دو ابهام پیش روی بازار

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

وزنه سنگین مثبت‌ها در گزارش‌های ۹ ماهه

ارسال نظر
نظرات بینندگان
موسی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
موضع اصولگرایان آنها را رسوا کرد!
اصولگرایان که مدتی است بیرق مبارزه با گرانی را به دست گرفته اند... در جریان گرانی 300 درصدی بنزین از دولت حمایت کردند. و نشان دادند که در مبارزه با گرانی جدی نیستند. و بنابراین مشخص شد که ژست مبارزه با گرانی توسط آنها شعاری بیش نیست.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
هپكو سهام شركت تعطيل شده است هرچه زودتر از اين سهم خارج شويد