بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶
بازار امروز نیز با رشد تدریجی قیمت‌ها پیش بینی می‌شود. عدم اصلاح شاخص‌ها در سطح بازار طی روز‌های اخیر منجر به برخی نگرانی‌ها میان اهالی بازار سرمایه شده است.
کد خبر : ۲۰۴۰۴۰

هیجان ممنوع برای سهامداران تازه وارد

آنچه در بازار دیروز گذشت
به گزارش بورس نیوز، روز گذشته شاهد برگشت پرقدرت بازار سرمایه پس از افت قیمت‌ها در جریان معاملات روز دوشنبه بودیم. شاخص کل با بیش از ۲.۹۰۰ واحد افزایش روبرو شد و به ۳۶۲ هزار و ۲۵۹ واحد رسید. شاخص هم وزن نیز شرایط مشابهی را تجربه کرد و با ۰.۸۷ درصد رشد دیگر به ۱۱۳ هزار و ۵۸۱ واحد رسید.
نماد‌های "فارس"، "تاپیکو"، "شبندر" و "پارسان" بیشترین اثر را بر رشد شاخص داشتند.

اقتصاد کلان

روز گذشته شاهد تصویب کلیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با ریاست آقای تاجگردون بودیم. همان گونه که پیش بینی می‌شود هیچگونه عزمی در مجلس شورای اسلامی در خصوص جلوگیری از اقدامات متوهمانه و بعضا مخرب دولت در وضعیت فعلی اقتصادی کشور وجود ندارد و به ویژه با توجه به قرار گرفتن در ماه‌های پایانی مجلس شورای اسلامی فعلی برخی از نمایندگان ترجیح می‌دهند که مخالفتی با دولتمردان نداشته باشند تا به این ترتیب برخی از امتیازات از دست نرود. به هر حال آن چه که از لایحه بودجه سال آینده کشور مشخص است عدم تحقق درآمد‌های دولت در سطح بسیار بااهمیتی است که می‌تواند منجر به رشد مجدد تورم در سطح کلان شود.

به طور قطع رشد تورم آرزو و آمال فعالان بازار سرمایه خواهد بود و شاید بتوان گفت که تنها قشری که از لایحه بودجه فعلی کل کشور حمایت خواهد کرد، بازار سهامی ها، اقشار ثروتمند و همچنین سفته بازان سایر بازار‌ها از جمله طلا، ارز و خودرو و مسکن هستند و می‌توان اینگونه عنوان کرد که این بخش از جامعه از رای داده شده به دولت مستقر فعلی نه تنها نادم نیست بلکه به آن افتخار نیز خواهد کرد.

رییس دفتر رییس جمهوری FATF را یک موضوع بسیار مهم و کلیدی برای اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: قرار گرفتن در لیست سیاه FATF ضربه سنگینی به اقتصاد کشور بوده و مردم باید نسبت به ابعاد مختلف آن اطلاع و آگاهی داشته باشند. واعظی شرایط کنونی کشور را به واسطه تحریم‌های ظالمانه بسیار سخت و دشوار توصیف کرد و گفت: در تمام تجربه فعالیت سیاسی خود سراغ ندارم که کشوری اینچنین تحت فشار و تحریم اقتصادی یکجانبه قرار گرفته باشد و یک دولت با قلدری تمام در مسیر فعالیت اقتصادی کشوری مانع‌تراشی کند.

معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد گفت: در حال بازنگری قانون مالیات‌های مستقیم و پیگیر مالیات بر مجموع درآمد هستیم که به بهبود درآمد کمک می‌کند و می‌تواند جلوی فرار‌های مالیاتی را بگیرد. وی ادامه داد: در مواقع اضطرار، نقش تولید و تامین کالا و تامین نیاز‌های مردم، پررنگ می‌شود و همه به تولید توجه بیشتری می‌کنند، اما تولید مانند سیاست نیست که در زمان نامزدی، قول دهی، اما بعداً عملی نکنی.

بازار امروز
بازار امروز نیز با رشد تدریجی قیمت‌ها پیش بینی می‌شود. عدم اصلاح شاخص‌ها در سطح بازار طی روز‌های اخیر منجر به برخی نگرانی‌ها میان اهالی بازار سرمایه شده است. این موضوع می‌تواند منجر به اصلاح شدیدتر بازار در قیمت‌ها بالاتر کند و خروج هیجانی برخی سهامداران تازه وارد را در پی داشته باشد. این موضوع در خصوص سهام شرکت‌های کوچک شدت بیشتری داشته باشد و همانگونه که در مهر ماه شاهد بودیم افت قیمت‌ها می‌تواند در این دوره نیز و در سمت شرکت‌های کوچک و غیربنیادی سنگین‌تر باشد. با این حال، ورود جریان نقدینگی به بازار منجر به رشد پیوسته و بدون توقف بازار در روز‌های اخیر شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

بی‌اقبالی سهم‌های بزرگ و بنیادی

ارسال نظر