بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۹
کد خبر : ۲۴۵۷۵۴

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس‌نیوز، همانطور که در پیش‌گشایش روز گذشته عنوان شد، عکس روند روز شنبه را برای روز معاملاتی یکشنبه دیدیم و شاخص‌های بازار نیز افزایش قابل توجهی داشتند.

نکته مشقت‌بار معاملات بازارسرمایه، تعطیلی به مدت یک‌هفته کاری زیر تابلوی بورس بوده که عملا معامله‌گران را در بلاتکلیفی رها کرده و شاید غافلگیری و نوسان‌گیری نخستین حربه و زیان سهامداران پس از بازگشایی‌ها باشد و‌امیدواریم در روز یکشنبه هفته آینده، روند معاملاتی، تمام اهالی بازار را سورپرایز نکند.

از سوی دیگر، بازار سهام این چنین حکایت می‌کند که سهم‌های کوچکتر از بند صف‌های قفل رها شده و حیات به معاملات این گروه‌ها بازگشته است.

باید به این نکته نیز اشاره داشت که شاخص هم‌وزن و رشد ۵.۶هزار واحدی همچنان از جذابیت‌های این روز‌های پرتفو‌هایی به شمار می‌آید که زیان ناشی از ریزش‌ها و البته بازی بحرینی بازیگران اصلی این نوع سهم‌ها، سهامداران واقعی یا جدیدالورود‌ها را از چنین روز‌هایی محروم کرده بودند.

کمر ریال از تعظیم به دلار شکست!

باید دلار را، عالیجناب صدا زد! به راستی اگر بازیگران دولتی و تنظیم‌کنندگان دلار در نهاد‌های مالی مانند وزارت اقتصاد، بانک‌مرکزی، وزارت صمت و ... برای گرانی و افسارگسیختگی دلار حقوق می‌گیرند، لطفا پارکبان‌ها را سرکار بیاورید تا حداقل برای دلار گران، جای پارک‌ باشد و ریال را به گاراژ هدایت کنند چراکه نفع پارکبان از اقتصادخواند‌ه‌ها بیشتر است.

دلار همانند شوالیه تاریکی در مرز ۲۷ هزار تومان موضع گرفته همانند تروریست‌های طالبان در پشت دروازه مزارشریف! هر دو ترسناک‌اند، اما این کجا و آن کجا.

ماه محرم و عکس انتظاری از بازار‌های موازی!

درحالی‌که پیش‌بینی می‌شد با شروع ماه محرم قیمت طلا و سکه کاهش یابد، اما تداوم روند صعودی دلار باعث شد قیمت‌ها در بازار طلا مجددا افزایش یابد.

تابلوی طلافروشی‌ها حاکی از رشد ۲۳ هزار تومانی قیمت هر گرم طلا بود تا نرخ به یک میلیون و ۱۳۸ هزار تومان برسد و نرخ هر مثقال طلا نیز در مرز ۵ میلیون تومانی قرار گرفت یعنی ۴ میلیون و ۹۳۳ هزار تومان.
فقط می‌توان گفت باید گریست.

رمزارز‌ها مدیریت ایرانی می‌خواهد از نوع دلار و‌سکه!

بازار رمزارز‌ها نتوانست از مقاومت‌های پیش‌روی خود عبور کند و اگر اهالی و طایفه بازار‌های موازی آنجا بودند نیز امشب برای ارز دیجیتالی‌ها نیز شادمانی برپا بود؛ قیمت بیت کوین با ۲.۱۴ درصد کاهش به کانال ۴۵ هزار دلار بازگشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر