بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵
به نظر می‌رسد بازار امروز با جمع شدن صف‌های فروش در گروه‌های خودرویی و بهبود روند معاملات در گروه‌های بانکی همراه باشد.
کد خبر : ۲۰۹۱۸۶

پیش گشایش؛

به گزارش بورس نیوز، معاملات روز گذشته همچنان با افزایش عرضه‌ها در اکثر گروه‌ها و منفی شدن دو گروه پرطرفدار بانکی و خودرویی همراه بود.

در گروه خودرویی شاهد تشکیل صف فروش در نماد‌های اصلی این گروه یعنی "خساپا" و "خودرو" بودیم. در گروه بانکی نیز در حالی که شاهد تشکیل صف خرید در نماد‌های وتجارت و وپارس بودیم شاهد افزایش عرضه‌ها و منفی شدن روند معاملات در اکثر نماد‌های این گروه و همچنین تشکیل صف فروش در دقایقی از بازار بودیم.

ارزش معاملات همچنان روند خوبی را طی می‌کند و جمع ارزش معاملات بورس و فرابورس در روز گذشته به بیش از ۷۵ هزار میلیارد ریال رسید.

شاخص بورس که در ساعت ابتدایی بازار با رشد بیش از ۱۰ هزار واحدی همراه بود، در ادامه بازار و با رشد عرضه‌ها به کمتر از ۷ هزار واحد رشد دست یافت و وارد کانال بی‌نظیر و بی‌سابقه ۴۵۲ هزار واحدی شد. شاخص هم وزن نیز با ۵۴۵ واحد افزایش و معادل ۰.۳۷ درصد به ۱۴۷ هزار و ۱۱۶ واحد افزایش یافت.

اقتصاد کلان و صنایع
در گروه لبنیات و غذایی، مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران با بیان اینکه سال گذشته ایران ۷۰۰ میلیون دلار محصولات لبنی صادر کرد، گفت: صادرات سال جاری کشور به هزار میلیون دلار می‌رسد. وی با بیان اینکه در سال گذشته صادرات محصولات لبنی ایران به ۷۰۰ میلیون دلار رسیده، گفت: در سال جاری هم پیش بینی می‌شود میزان صادرات محصولات لبنی به هزار میلیون دلار برسد.

مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران با بیان این مطلب که رتبه اول صادرات صنایع غذایی کشور در اختیار لبنیات است، گفت: در این بخش صدهزار نفر در بخش تولید مشغول هستند و اگر فروش شیرخام هم به آن اضافه کنیم سالانه دو میلیون نفر در این صنعت اشتغال دارند. قدوسی گفت: در حال حاضر صنعت لبنیات کشور به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های روز اروپا مجهز بوده و بسیاری از این دستگاه‌ها را کشور بومی‌سازی کرده و در داخل ساخته است.

در گروه فلزات، جداول آماری شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی در ۱۰ ماهه سال جاری حاکی از تولید ۱۷ میلیون و ۸۰ هزار و ۸۵۲ شمش فولادی دارد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد پنج درصدی را ثبت کردند. آمار عملکرد مجموع مجتمع فولاد مبارکه، سبا و هرمزگان، خوزستان، فولاد آلیاژی، گروه ملی صنعتی فولاد، کاوه جنوب، خراسان، چادرملو، آهن و فولاد ارفع و فولاد بناب نشان می‌دهد که در دی ماه یک میلیون و ۶۸۲ هزار و ۴۸۲ تن شمش فولادی تولید کردند که در مقایسه با عملکرد ماه مشابه در سال ۹۷ رشد ۹ درصدی دارد.

بیشترین شمش تولیدی در دوره ۱۰ ماهه سال جاری مربوط به مجموع فولاد مبارکه با رقم هفت میلیون و ۸۰۰ هزار و ۶۶۶ تن بود که نسبت به ۱۰ ماهه ۹۷ رشد یک درصدی دارد، در عین حال بالغ بر ۴۵.۶ درصد از کل تولید دوره این گزارش را به خود اختصاص داد.

همچنین در بخش تولید آلومینیوم، جداول آماری عملکرد واحد‌های تولیدکننده شمش آلومینیوم (ایرالکو، هرمزال، المهدی و آلومینای ایران) گویای آن است که با ثبت تولید ۲۴ هزار و ۸۹۳ تن در دی ماه سال جاری، نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد ۳۸ درصدی دارد. این واحد‌ها در ۱۰ ماهه سال جاری (منتهی به دی) در مجموع ۲۲۱ هزار و ۲۲۳ تن تولید داشتند که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته افت ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشترین میزان تولید شمش آلومینیوم در دی ماه امسال مربوط به ایرالکو (اراک) با رقم ۱۴ هزار و ۲۴۶ تن ثبت شد که در مقایسه با دی ماه ۹۷ افزایش دو درصدی دارد.

بازار امروز
به نظر می‌رسد بازار امروز با جمع شدن صف‌های فروش در گروه‌های خودرویی و بهبود روند معاملات در گروه‌های بانکی همراه باشد. همچنین در گروه فلزات، کانه‌های فلزی و پالایشگاهی که رشد قیمت خوبی را در روز‌های اخیر تجربه کردند، احتمال متعادل شدن روند معاملات وجود خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر